کد خبر: 210892 - تاریخ: شنبه، 27 مارس 2021 - 16:42

استاندار گیلان ؛

میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان کمتر از میانگین کشوری است

استاندار گیلان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان گیلان کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خوبان، اسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، ضمن تبریک آغاز سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با همراهی، همدلی مردم و تلاش کادر درمان و همت خدمتگزاران در تمامی قوا، نیروهای مسلح و بسیج کمتر شد.

استاندار گیلان با اشاره به سختی‌های سال ۱۳۹۹ خاطرنشان کرد: سال گذشته با تشدید تحریم‌ها و جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دولت‌های استکباری مواجه بودیم که سال سختی بود و در کنار آن شیوع ویروس منحوس کرونا نیز مشکلاتی ایجاد کرد.

زارع به برخی آسیب‌های کرونا به جامعه اشاره و بیان کرد: این بیماری در کنار مشکلاتی که برای جامعه به‌همراه داشت به کارکنان حوزه تأمین و حفظ سلامت مردم و اقشار مختلف جامعه از جمله اصناف و مشاغل مختلف نیز آسیب وارد کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: دو شهر استان گیلان که پیش از نوروز در وضعیت آبی کرونایی قرار داشتند امروز در وضعیت زرد و شهرستان رودسر نیز به وضعیت نارنجی رسید که نشان‌دهنده عدم توجه جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است‌.

وی با بیان اینکه تغییر شرایط کرونایی یک هشدار است و می‌تواند منجر به رشد این بیماری و افزایش بیماران بستری شود تصریح کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اواخر سال گذشته به‌طور متوسط بیش از ۸۰ درصد بود.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از هدایت‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، تلاش‌ رئیس جمهور،  همکاری مسئولان قوا، نیروهای مسلح و نمایندگان آنان در استان خاطرنشان کرد: از مردم گیلان، اصحاب رسانه، سمن‌ها و اصناف مختلف به‌سبب همراهی‌ها در جهت کنترل این بیماری تشکر می‌کنم.

زارع با اشاره به اهمیت آگاهی‌بخشی در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد: هشدارها و نگرانی‌ها می‌بایست از طریق تولیدات متنوع رسانه‌ای اطلاع‌رسانی شود و از مسافران بخواهیم که زمان سفر خود را کوتاه کنند و در تعطیلات و روز طبیعت از تجمع و اجتماعات پرهیز کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور هم‌اکنون به کمتر از ۶۰ درصد رسیده است ابراز داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان کمتر از میانگین کشوری است که نگران‌کننده بوده و انتظار داریم ضمن پرهیز از تجمع به پروتکل‌ها بیشتر توجه شود.

وی اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) را به همگان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: نیمه شعبان روز انتظار ظهور امیدبخش جامعه بشری است و روز میلاد امامی است که پرچم عدالت، پیشرفت و تعالی را برافراشته می‌کند و به جامعه نشاط می‌بخشد.

استاندار گیلان با اشاره به معنای واقعی انتظار فرج اظهار داشت: انتظار فرج به‌معنای گوشه‌نشینی نیست بلکه آغاز تحرک بر مبنای اندیشه، درک و شناخت جامعه است و در این حالت منتظر واقعی معنا پیدا می‌کند.

زارع برخی پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی و کشورمان در حوزه اماکن انتقال ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: براساس تحقیقات و پژوهش‌های مذکور، رستوران‌ها می‌توانند یکی از مهم‌ترین اماکن انتقال ویروس کرونا باشند.

وی با بیان اینکه حضور در رستوران و استفاده از این فضا در گیلان نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است خاطرنشان کرد: تشدید نظارت‌ها و همچنین بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این اماکن در تمامی شهرستان‌ها ضروری است و با افرادی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد شود.

انتهای پیام/۶۱۲/ ت

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads