کد خبر: 210878 - تاریخ: شنبه، 27 مارس 2021 - 08:45

کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده‌ای در گیلان/ترافیک در محورهای مواصلاتی پرحجم است

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به افزایش ۱۹۳ درصدی ورودی خودرو به گیلان گفت: با اقدامات صورت گرفته و همچنین رعایت نکات راهنمایی رانندگی توسط مسافران تصادفات جاده‌ای ۳۸ و تلفات رانندگی ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خوبان، سردار عزیزالله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در نوروز امسال شاهد افزایش ورود خودروها به گیلان بوده‌ایم، اظهار کرد: در نوروز امسال با توجه به باز بودن جاده‌ها و عدم محدودیت در گیلان تعداد بسیار زیادی خودرو از استان‌های مجاور و دیگر استان‌های کشور وارد گیلان شدند.

وی با اشاره به افزایش ۱۹۳ درصدی ورودی خودرو به گیلان گفت: تاکنون ۵۹۳ هزار و ۶۱۱ خودرو از استان‌های دیگر وارد گیلان شده که در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۱۹۳ درصدی مواجه شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان یکی از اولویت‌های پلیس را خدمت‌رسانی مطلوب به هم‌وطنان دانست و بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته و همچنین رعایت نکات راهنمایی رانندگی توسط مسافران تصادفات جاده‌ای ۳۸ و تلفات رانندگی ۴۰ درصد کاهش داشته است.

ملکی با تأکید بر اینکه ممنوعیت تردد خودرو در ساعات ۲۱ تا سه شب کماکان پابرجا است، افزود: متأسفانه علیرغم هشدارهای مداوم تاکنون ۴۶ هزار و ۹۴۱ خودرو در ساعات ۲۱ الی سه شب تردد کردند که به همین دلیل جریمه شدند.

وی با اذعان به اینکه نیروی انتظامی گیلان در راستای تأمین امنیت جاده‌های استان اقدامات مؤثر و تأثیرگذاری را اتخاذ کرده، تصریح کرد: تقویت توان عملیاتی شهرستان‌ها و عوامل گشتی در حوزه انتظامی، تأمین نظم و امنیت در ایام نوروز، افزایش سطح آمادگی، التزام به رعایت انضباط ظاهری و معنوی و ارائه خدمت مضاعف به مسافران و هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب با سازمان‌های امدادی به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مسافران ازجمله اقدامات پلیس در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از بهره‌مندی یک‌هزار و ۸۰ نفر پلیس افتخاری در تأمین امنیت استان خبر داد و گفت: تأمین امنیت مسافران، محل اسکان و منازل خالی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی بوده و در همین راستا از یک‌هزار و ۸۰ پلیس افتخاری و یک‌هزار و ۲۷۵ نفر نگهبان مراقبتی و حفاظتی در گیلان استفاده‌شده است.

ملکی همچنین به آخرین وضعیت تردد خودرو در جاده‌‌های گیلان اشاره کرد و افزود: از روز گذشته خروج مسافران از گیلان انجام و بنابر اعلام پلیس‌راه استان محور رشت- قزوین در محدوده سراوان و امامزاده هاشم ترافیک متراکم و محور رشت – لنگرود، رشت- انزلی و پل زیباکنار نیز در حال حاضر از ترافیک پرحجم و متراکمی برخوردار است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads