کد خبر: 210847 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 مارس 2021 - 12:48

بر اثر وزش باد؛

۶۰۰۰ هزار متر مربع از عرصه های جنگلی گیلان طعمه حریق شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: شش هزار متر مربع از عرصه های جنگلی استان گیلان بر اثر وزش باد شدید به صورت لکه ای طعمه حریق شد.

به گزارش خوبان ، امیر مرادی  با اشاره به پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر وزش شدید باد در مناطق کوهستانی و دامنه و برخی مناطق جلگه‌ای استان گیلان طی دیروز و امروز، اظهار کرد: هشدارهای لازم در زمینه عدم روشن کردن آتش در مناطق طبیعی و عرصه‌های جنگلی استان گیلان داده شده بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته به دلیل شدت وزش باد شاهد آتش سوزی در شش هزار متر مربع از عرصه‌های جنگلی گیلان بودیم، گفت: آتش سوزی‌ها به صورت لکه و در سطح کف جنگل‌ها و برگ‌های ریخته شده و یا درختان افتاده بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به مهار حریق‌ها در همان ساعات ابتدایی، افزود: با حضور به موقع نیروهای مناطق طبیعی، آتش نشانی و نیروهای امدادی و مردمی آتش سوزی‌ها در همان ساعات ابتدایی مهار و خاموش شد.

وی ادامه داد: آتش سوزی‌ها در مناطق کیاباد تخت، دیلم ده شهر بیجار و قلعه کول شهرستان رودبار، منطقه سراوان شهرستان رشت و منطقه پانسی (روستای تیکسر) اطاقور شهرستان لنگرود رخ داده است.

مرادی با اشاره به اینکه با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر ادامه این شرایط جوی تا امروز، گفت: تمام اعضای مدیریت بحران در سطح شهرستان‌های استان گیلان در آماده باش هستند تا در صورت وقوع حریق در کوتاه‌ترین مدت آتش را مهار کنند.

انتهای پیام/۳۶۹۷۸

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads