کد خبر: 210834 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 مارس 2021 - 09:53

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

افزایش ۳۰ درصدی تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی و بستری ۷۵ بیمار جدید کرونایی در استان، گفت: در مقایسه با هفته گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی در تعداد بسترها هستیم.

به گزارش خوبان ، آبتین حیدرزاده با اشاره به شناسایی و بستری ۷۵ بیمار جدید کرونایی مراکز درمانی استان گیلان، اظهار کرد: در مقایسه با روزهای گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی در شناسایی و بستری بیماران هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمار ۳۰۰ کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۶۰ بیمار بد حال و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به اینکه قطعاً مسافرت‌ها در افزایش تعداد بیماران کرونایی تأثیرگذار است و تأثیرات آن بعد از پایان تعطیلات مشخص خواهد شد، گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد تست‌های مثبت سرپایی در گیلان هستیم که در مقایسه با هفته گذشته که ۳۰ درصد بوده به ۵۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: این نشان دهنده این است که بیماران به دنبال مسافرت‌ها و دورهمی ها و یا ارتباطاتی که در سطح بازار قبل از ایام عید داشته اند مبتلا شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مسافرت‌های ایام عید و دید و بازدیدها قطعاً نتایج آن دو هفته آینده مشخص خواهد شد، گفت: مهمترین توصیه ما به شهروندان و هموطنان عدم سفر به استان گیلان است.

وی اضافه کرد: شهروندان و مسافران در صورت سفر به استان گیلان باید سریعاً به شهرهای خود بازگردند در غیر این صورت هیچ تماسی با هیچ کسی نداشته باشند.

حیدرزاده تأکید کرد: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد تغییر رنگ شهرها از زرد به نارنجی و نارنجی به قرمز بوده ایم قطعاً عادی انگاری و عدم توجه به توصیه‌ها و دستور العمل های بهداشتی سبب می‌شود تا شرایط شکننده استان گیلان نیز تغییر و رنگ شهرها تغییر کند.

کد خبر 5175404

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads