کد خبر: 210809 - تاریخ: چهارشنبه، 24 مارس 2021 - 10:26

توقف یک تور غیرمجاز گردشگری در تالش و اخراج از گیلان

یک تور غیرمجاز گردشگری در تالش متوقف و پس از انجام تست ضربتی کرونا به خارج از استان گیلان هدایت شد.

به گزارش خوبان، واحد اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ گیلان اعلام کرد: یک تور غیرمجاز گردشگری توسط تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان با همکاری نیروی انتظامی در تالش متوقف شد و پس از انجام تست نمونه‌گیری کرونا توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به خارج از استان هدایت شد.

پس از توقف این گروه غیرمجاز گردشگری که از مبدأ خوزستان و با نقض دستورالعمل‌های بهداشتی در تالش در حال تردد بود و با توجه به اهمیت موضوع، یک تیم تخصصی از سوی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در محل حاضر شد و از تمام مسافران این گروه تست کووید ۱۹ گرفت که خوشبختانه نمونه مثبتی در بین آنها یافت نشد.

تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی گیلان با انجام عملیات‌های مستمر و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نهاد‌های ذیربط بهداشتی و درمانی، نظارت دقیقی بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی در سفر‌های نوروزی استان گیلان خواهند داشت.

روزبه آلیانی، رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز پیش از این از برخورد با تور‌ها و گرو‌ه‌های غیرمجاز گردشگری در ایام نوروز خبر داده بود.

به گفته او؛ طبق دستور معاون گردشگری کشور مبنی بر برخورد با تور‌ها و گرو‌ه‌های غیرمجاز گردشگری، در ایام نوروز با افرادی خاطی بدون اغماض برخورد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

در این مدت با همکاری نیروی انتظامی و تشکیل تیم‌های نظارتی تمامی گرو‌ه‌ها، تور‌ها و فعالیت‌های مجازی پایش و طبق تبصره ۲ ماده ۷ قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی با تور‌ها و گرو‌ه‌های غیرمجاز برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads