کد خبر: 210807 - تاریخ: چهارشنبه، 24 مارس 2021 - 09:58

معاون میراث فرهنگی گیلان:

بیش از ۱۵۰۰ مورد بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری گیلان انجام شد

معاون میراث فرهنگی گیلان با اشاره به انجام هزار مورد بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری استان، گفت: بازدیدها به منظور بررسی وضعیت رعایت دستور العمل های بهداشتی انجام شده است.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آذرپور  با اشاره به گردشگری امسال با سفرهای مسئولانه و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی توسط مسافران و واحدهای گردشگری در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ترددها به استان گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات دریافت شده طی شش روز گذشته بیش از ۳۶۰ هزار خودرو به استان گیلان وارد شده است، گفت: محور قزوین – رشت و چابکسر – رامسر پر ترددترین محورهای استان در روزهای گذشته بوده‌اند.

معاون میراث فرهنگی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه اسالم به خلخال کمترین تردد را شاهد بوده است، افزود: در این مدت بیش از ۲۱ هزار نفر در مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری همانند هتل‌ها و واحدهای بوم گردی اقامت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بازدید از مراکز و تأسیسات گردشگری استان گیلان نیز در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: چهار اکیپ در سطح استان مستقر و از مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری استان گیلان بازدید می‌کنند.

آذرپور با تأکید بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی مراکز و تأسیسات گردشگری، گفت: در این مدت هزار و ۵۲۲ مورد بازدید از این مراکز انجام شده و خوشبختانه میزان رعایت‌ها مطلوب بوده است.

وی با اشاره به میزان بازدیدها از مراکز تاریخی، موزه‌ها و مراکز گردشگری استان گیلان، تصریح کرد: بیش از ۵۵ هزار نفر از این اماکن بازدید کردند که بیشترین بازدیدها مربوط به قلعه رودخان است.

معاون میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: تاکنون ۳۸ گردشگر خارجی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، روسیه، افغانستان، عربستان، عمان، لبنان، روسیه و هلند به گیلان آمده و در استان اقامت کردند.

کد خبر 5174918

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads