کد خبر: 210784 - تاریخ: دوشنبه، 22 مارس 2021 - 10:48

به‌جای بن نقدی به کارگران می‌توان کالا داد

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان معتقد است که در صورت تقویت تعاونی‌های مصرف و سیاستگذاری‌های دولت در حوزه تعاونی‌ها به جای تخصیص حق بن نقدی به کارگران می‌توان کالاهای اساسی با کیفیت به دست کارگران رساند.

به گزارش خوبان، غلامرضا خوالگر در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: یک راهکار دولت برای کاهش شکاف میان حداقل دستمزد و قیمت سبد معیشت کارگران غیرنقدی شدن بن کارگری در قالب بن خرید کالا برای کارگران است.

این فعال کارگری ادامه داد: اگر به‌جای مبلغ بن کارگری خود کالا را بین کارگران توزیع کنند قطعا این سبد کالا روی سفره‌هایشان مشهود و نماد بهتری خواهد داشت و همه اعضای خانواده از آن بهره‌مند می‌شوند.

او گفت: حداقل حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند نصف هزینه‌های زندگی آن‌ها را هم پوشش نمی‌دهد. به همین دلیل لازم است حمایت صورت گیرد و کارگران هم مستحق دریافت این حمایت هستند.

او با تاکید بر اینکه غالب کارگران وضعیت معیشتی خوبی ندارند، گفت: اگر قرار است حمایتی در قالب بن یا هر چیز دیگر صورت گیرد، بهتر است بصورت کالا بین کارگران توزیع شود. ضمن اینکه حسن بزرگ این کار باعث فعال شدن تعاونی‌های مصرف می‌شود.

او همچنین بیان کرد: هرچند تشکیل تعاونی‌ها دیگر معنای واقعی خود را ندارد اما اگر کالاها و مواد مصرفی و ارزاق و سبد معیشتی مردم توسط تعاونی‌های مصرف تامین شود، تعاونی‌های مصرف رونق می‌گیرند.

خوالگرد تصریح کرد: به هر صورت شرایط به گونه‌ای است که کارگران تاب و توان تحمل گرانی را بیش از این ندارند و خواهانِ تعامل بیشتر دولت با خود هستند چراکه کارگران توان جبران فاصله حداقل مزد و هزینه‌ها را ندارند.

به گفته وی؛ بهبود زندگی کارگران بسته به صورت دادن اصلاحات اساسی است. تورم را ببینید؛ قیمت‌ها لجام‌گسیخته بالا می‌رود و قیمت یک کالا در این سر شهر با آن سر شهر فرق دارد. احساس می‌شود کسی نظارت نمی‌کند. چنین وضعیتی باعث می‌شود تورم افزایش ناچیز دستمزدها را ببلعد و روز به روز قدرت خرید مردم پایین بیاید.

او ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و همزمانی کرونا با نوسانات مختلف اقتصادی فشارهای زیادی به دهک‌های پایین جامعه تحمیل شده است. اقشاری از مردم تنها با یارانه زندگی می‌کنند و اجرای طرح تامین کالاهای اساسی می‌تواند به این افراد کمک کند.

این فعال کارگری تصریح کرد: بهتر آن است که بسته‌های حمایتی غیرنقدی باشد و کالاهای اساسی در اختیار افراد قرار گیرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads