کد خبر: 210779 - تاریخ: دوشنبه، 22 مارس 2021 - 10:17

ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر به گیلان در آغاز نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از مرزهای زمینی و هوایی وارد گیلان شده اند.

به گزارش خوبان، مسعود حلاج پور اظهار داشت:تا کنون۱۷هزار و ۸۳۹ نفر از موزه‌ها، اماکن تاریخی و تأسیسات تفریحی استان بازدید کرده‌اند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی گیلان ادامه داد: با توجه به آمارها، بنای تاریخی قلعه‌رودخان و موزه‌ میراث روستایی رشت انتخاب نخست گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های استان گیلان به شمار می‌روند.
مسعود حلاج‌پور با اشاره به وضعیت مطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری گیلان گفت: نیروها و واحدهای نظارتی اداره‌کل با انجام گشت‌های نظارتی مداوم، نحوه رعایت پروتکل‌های اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در تأسیسات گردشگری و اقامتی مجاز استان گیلان را در طول ایام نوروز به طور دقیق مورد رصد قرار می‌دهند .
وی بیان کرد: تاکنون ۷۸۲ بازدید میدانی انجام شده و واحدهای گردشگری استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت مطلوبی قرار دارند و در صورت مشاهده نقض این پروتکل‌ها با واحدهای خاطی برخورد می‌شود.
بر اساس گزارش و آمارهای اداره‌کل حمل و نقل و راهداری گیلان در بازه‌ی زمانی ۲۷ الی ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، بیش از ۲۱۸ هزار دستگاه خودرو از طریق مبادی ورودی به استان گیلان وارد شدند که در این میان محور آزاد راه قزوین-رشت و رامسر-چابکسر به ترتیب بیشترین آمار ورودی و محور خلخال به اسالم کمترین حجم ورودی وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده اند.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads