کد خبر: 210771 - تاریخ: یکشنبه، 21 مارس 2021 - 09:41

۸۹ مورد اعمال قانون درحفظ کاربری اراضی گیلان انجام شد

سرپرست مدیریت امور اراضی گیلان گفت: سال ۹۹ ۸۹ مورد اعمال قانونی در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این استان انجام گرفت.

به گزارش خوبان، فرهاد فتاحی، افزود : پارسال ۲ هزار تماس مبنی بر تغییر کاربری در استان گیلان با سامانه ۱۳۱ گرفته شد که تعدادی از این تماس ها در اراضی حیطه اجرای قانون نبوده است، ضمن اینکه بیشترین تماس ها از شهرستان های رشت، صومعه سرا، رودبار و فومن گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ گشت حفظ کاربری با ۲۲ کارشناس ویژه در گیلان فعال است، اضافه کرد: این گشت ها پایش مستمر دارند و موظفند تا درمورد هر تغییر کاربری اخطار صادر کنند.

فتاحی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون حفظ کاربری، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی خارج از محدوده شهرها و طرحهای هادی روستاها جز در موارد ضروری ممنوع است بر اساس این محدودیت قانونی، موارد انضباطی نیز برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که شالیزارها تغییر کاربری داده نمی شوند، اضافه کرد: برنج محصول استراتژیک کشور و اراضی شالیزاری از منابع مهم تولید ثروت در استان گیلان است بنابراین حفظ اراضی شالیزاری حائز اهمیت بوده و از اولویت های جهاد کشاورزی است.

سرپرست مدیریت امور اراضی استان گیلان در خصوص تغییر کاربری در شالیزارها بیان داشت: بر اساس قانون، ساخت بنا در شالیزارها غیرمجاز است، رسیدگی و برخوردهای لازم صورت می گیرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads