کد خبر: 210746 - تاریخ: جمعه، 19 مارس 2021 - 21:35

چتر مهربانی خیرین بر سر نیازمندان؛

توزیع ۱۰۰ بسته کمک معیشتی به نیازمندان شهرستان خمام توسط مرکز نیکوکاری مهر مسجد جامع

در روزهای پایانی وقتی کم‌کم به قدم‌های آخر زمستان نزدیک می‌شویم و سردی اسفند را با اسپند دود می‌کنیم و به امید پایان تلخی‌های سالی که گذشت به استقبال نوبهار می‌رویم به‌رسم عادت لباس نو به تن کرده و بهترین خوراک‌ها را برای نخستین روز از عید آماده می‌کنیم.

به گزارش خوبان خبر ؛ در روزهای پایانی وقتی کم‌کم به قدم‌های آخر زمستان نزدیک می‌شویم و سردی اسفند را با اسپند دود می‌کنیم و به امید پایان تلخی‌های سالی که گذشت به استقبال نوبهار می‌رویم به‌رسم عادت لباس نو به تن کرده و بهترین خوراک‌ها را برای نخستین روز از عید آماده می‌کنیم.

اما در این میان همیشه آدم‌هایی بوده‌اند که نه لباس نو داشتند و نه خوراک عیدشان با روزهای دیگر سال تفاوتی می‌کرد … و افسوس که همیشه در طول سال از این آدم‌های شریف اما مستضعف بی‌خبر بودیم و هستیم …

امسال اما نوع و شیوه محبت همه آدم‌ها فرق داشت، امسال با پدیده‌ای مواجه بودیم که مشکلات بسیاری برای تمامی اقشار جامعه آفرید و به‌خصوص نیازمندان را نیازمندتر کرد … این اتفاق نامبارک و مهمان ناخوانده‌ای که قدم به کشورمان گذاشت و زندگی را به کام مردم تلخ کرد رگِ غیرت ایرانی‌ها را بیش‌ازپیش بیرون زد و «جهاد» را به معنای واقعی برای تک‌تک مردم از کودک و خردسال گرفته تا پیر و کهن‌سال مشق کرد.

مشق غیرت، مشق همدلی، مشق مواسات و مشق جهاد برایمان در این سالی که گذشت آن‌چنان زیبا دیکته شد که در تمامی امتحانات مربوط به بیماری کرونا، کرونای اقتصادی و کرونای سیاسی سربلند و موفق حاضر شدیم.

 همان‌طور که رضا صادقی، مسؤول مالی مرکز نیکوکاری مهر مسجد جامع خمام می‌گوید جوانان خیریه مرکز نیکوکاری مهر مسجد جامع این شهرستان از درحد توان مایه گذاشتند تا در حد توان و بضاعت خود برای نیازمندانِ با آبروی این شهر کاری کنند تا سفره‌هایشان در روز عید خالی نباشد.

در فراخوانی یک‌ماهه میان فضای مجازی و خیرین مبلغی ۲۰ میلیون تومانی جمع کردند و اقلام اساسی هر خانوار را خریداری کردند تا بتوانند ۱۰۰ خانواده را در این روزهای پایانی سال خوشحال کنند و لبخندی بر لبان فرزندان چشم‌به‌راهشان بنشانند.

از این جوانان جهادگر در گیلان کم نداریم، هر گوشه‌ای از استان گروهی بی‌منت و باذوق و علاقه و دغدغه در این وانفسای کرونایی که اقتصاد و معیشت را تحت‌الشعاع قرار داده محفلی برای کمک به هم نوعانشان ساخته‌اند تا گوشه‌ای از کار جامعه را سبک کنند.

 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads