کد خبر: 210738 - تاریخ: جمعه، 19 مارس 2021 - 09:23

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد:

۹۴ درصد پرونده‌های معوق محاکم گیلان در سال ۱۳۹۹ مختومه شد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان از مختومه شدن ۹۴ درصد پرونده‌های معوق محاکم گیلان بدون محاسبه پرونده‌های اجرای احکام در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خوبان، سید خلیل واحدی مقدم، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان گیلان در نشست قضات محاکم تجدیدنظر از مختومه شدن ۹۴ درصد پرونده‌های معوق محاکم گیلان بدون محاسبه پرونده‌های اجرای احکام در سال ۹۹ خبر داد.

واحدی مقدم، گیلان را از استان‌های برتر کشور از حیث نرخ رسیدگی به پرونده‌های معوق عنوان نمود و تصریح کرد: از مجموع ۳۵۲۰۶ فقره پرونده معوق در محاکم قضایی گیلان با احتساب شعب اجرای احکام، تعداد ۲۹۹۶۸ پرونده تا پایان بهمن ماه ۹۹ مورد رسیدگی قرار گرفته است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بدون محاسبه پرونده‌های شعب اجرای احکام، تنها ۶۴۶ پرونده معوق در دادگستری گیلان موجود است، سهم دادگاه‌های تجدید نظر را ۳۹ فقره ذکر نمود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۷ ماه گذشته -از آغاز ریاست حجت الاسلام والمسلمین خلیلی- ضمن مختومه شدن ۷۰۸۷۱۶ فقره پرونده قضایی، ۱۱۹۱۰ پرونده نیز از موجودی قبلی محاکم کسر شده افزود: در این مدت بیش از ۴۲۲۳۲ پرونده در محاکم تجدیدنظر رسیدگی شده که نسبت به آمار سال گذشته بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

واحدی مقدم افزود: در پایان سال گذشته ۱۲۱ شعبه با مانده نامتعارف بیش از ۲۰۰ پرونده در استان شناسایی شد که با تلاش همکاران محترم قضایی و اداری ۵۰ درصد از این شعب، به حد موجودی متعارف رسیدند و در حال حاضر تنها ۵۸ شعبه نامتعارف وجود دارد که در مقایسه با آمار سایر استانها در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های همه قضات و کارکنان دستگاه قضایی گیلان در سال ۹۹ قدردانی نموده و سالی سرشار از موفقیت و سلامتی را برای آنان از درگاه الهی مسالت کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads