کد خبر: 210709 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 مارس 2021 - 08:48

تکنولوژی داخلی یاریگر تالاب انزلی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی به دست متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش خوبان، ساسان کفایی ، اظهار داشت: این دستگاه برای نخستین بار در کشور و به دست متخصصان داخلی و با حمایت سازمان محیط زیست به سرانجام رسیده است.
وی با بیان اینکه پیش از این دروی سنبل آبی در تالاب انزلی تنها توسط یک دستگاه دروگر خارجی انجام می شد ،افزود :این اتفاق خوشایند در بحبوحه تحریم ها ،جلوه امیدی از تکیه بر توانمندی داخل است.

کفایی خاطرنشان کرد: به زودی طی آیینی رسمی از این دستگاه که با استفاده از تکنولوژی مهندسی معکوس ( بکارگیری تکنیک های مشابه)و با همت صنایع دفاعی شهید تمجیدی ساخته شد، رونمایی می شود.
تالاب بین المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است ، چند سالی است مورد هجوم گونه ای گیاه به نام «سنبل آبی» قرار گرفته که مشکلات زیادی برای این اکوسیتسم ارزشمند و زیستمندان  آن ایجاد کرده است.
 این تالاب  سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده‌ و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور است که از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads