کد خبر: 210694 - تاریخ: چهارشنبه، 17 مارس 2021 - 13:36

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد؛

هزینه ۶۵۰ میلیونی دفع سموم دپو شده در استان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به هزینه ۶۵۰ میلیونی برای دفع سموم دپو شده در استان، گفت: خطرات انسانی دپوی این سموم به دستگاه های متولی انعکاس داده شده است.

به گزارش خوبان خبر ، مسعود الماسی صبح چهارشنبه در جلسه شورای پدافند استان گیلان با بیان اینکه هر ساله با ملخ مراکشی مبارزه می‌شود، گفت: منطقه وسیعی در اطراف شهرستان رودبار با این ملخ درگیر بوده و مبارزه با آن نیز کار سخت، هزینه بر و زمان بر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آفات مگس زیتون و مگس مدیترانه‌ای، بیان کرد: مگس مدیترانه‌ای باغات مرکبات گیلان را تهدید می‌کند که منشأ آن نیز از سوی غرب مازندران است و راهی جز مبارزه همگانی با آن وجود ندارد.

وی به مشکل وجود سموم سنواتی اشاره کرد و افزود: تمام سموم تاریخ گذشته را دپو کردیم و امروزه حجم زیادی از آن در انبار نگه داری می‌شود که باعث نگرانی شده البته خطرات آن در حوزه انسانی را به دستگاه‌های متولی انعکاس داده‌ایم اما تاکنون موفقیتی در این باره حاصل نشده است.

الماسی با بیان اینکه تاکنون موفق به امهای سموم دپو شده نشده ایم، ادامه داد: تنها چند سازمان در کشور امکان مبارزه با این سموم را دارند و دارای مجوز این کار هستند و این کار مستلزم هزینه‌ای است که تاکنون موفق به تأمین آن نشدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: برآورد هزینه برای دفع سموم دپو شده، حدود ۶۵۰ میلیون تومان است.

کد خبر 5171635
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads