کد خبر: 210644 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 مارس 2021 - 08:29

معاون خدمات ؛شهری شهرداری رشت

امسال ۹۱ میلیارد تومان اعتبار ملی به حل مشکل پسماند رشت اختصاص یافت

معاون خدمات شهری شهرداری رشت گفت: شهرداری رشت امسال حدود ۹۱ میلیارد تومان اعتبار ملی برای رفع مشکلات پسماند دریافت کرد.

به گزارش خوبان، بابک رمضانی  افزود : برای سال آینده نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات پسماند کلانشهر رشت “سایت سراوان و کارخانه کودآلی” در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه روزانه هزار و ۱۰۰ تن زباله در محل دفن زباله در سراوان رشت دفن می شود، اضافه کرد: شهرداری رشت برای کاهش مشکلات ناشی از دفن زباله در سراوان اقداماتی را انجام داده و پروژه هایی نیز در دست اجرا دارد.

رمضانی خاطر نشان کرد: تفکیک زباله از مبدا مهمترین اقدامات شهرداری برای کاهش ورودی زباله در محل دفن در این منطقه است، ضمن اینکه از مردم می خواهیم در موضوع تفکیک زباله از مبدا همکاری کرده و به طور جدی به این امر بپردازند.

وی راه اندازی تصفیه خانه سراوان با ظرفیت سه لیتر بر ثانیه را از دیگر اقدامات شهرداری رشت عنوان کرد و افزود: این تصفیه خانه می تواند شیرابه تولیدی را تصفیه کرده و بعد از آن این شیرابه به صورت آب تمیز وارد رودخانه شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت بیان داشت: شن ریزی و سم پاشی نیز روزانه در محل دفن زباله در سراوان رشت انجام می گیرد که این مهم برای کاهش بوی بد و سایر مشکلات ناشی از حجم بالای زباله نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه کودآلی شهرداری رشت خاطر نشان کرد: ظرفیت کارخانه کودآلی اکنون ۲۵۰ تن در روز است که ظرفیت آن را در دو مرحله شامل، مرحله اول تا ۵۰۰ تن در روز و در نوبت دوم تا هزار تن در روز افزایش می یابد ضمن اینکه قراردادی بابت افزایش ظرفیت کودآلی در هر دو مرحله منعقد شده است.

رمضانی با بیان اینکه زباله در کارخانه کودآلی تبدیل به کود می شود، اضافه کرد: زباله در کارخانه کودآلی تبدیل به کود می شود ضمن اینکه مقداری برگشت شده و در سراوان تخلیه می شود لذا این افزایش ظرفیت موجب می شود که مقدار کمی زباله در سراوان دفن شود.

وی احداث و راه اندازی کارخانه زباله سوز را از دیگر برنامه های در دست اجرای شهرداری رشت برای کاهش مشکلات در سراوان عنوان کرد و گفت: قرار داد راه اندازی دستگاه زباله سوز با ظرفیت ۶۰۰ تن منعقد شده است که با راه اندازی این کارخانه از سوزاندن ۶۰۰ تن زباله در روز،  انرژی برق تولید می شود که درآمدزایی نیز دارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads