کد خبر: 210640 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 مارس 2021 - 08:08

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

نگرانی کادر درمان را با بی احتیاطی چهارشنبه سوری افزایش ندهیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: نگرانی کادر درمان را با بی احتیاطی چهارشنبه سوری افزایش ندهیم و با کادر درمان که درگیر درمان بیماران کرونایی هستند همدردی کنیم.

به گزارش خوبان، جان احمد آقایی  با اشاره به چهارشنبه آخر سال و با بیان اینکه همه اقوام و ملت ها برای استقبال از سال جدید دارای آداب و رسوم خاصی هستند و مردم استان ما نیز مستثنی از این شرایط نیستند، اظهار کرد: این رسم دیرینه و پرمعنا از دیرباز به صورت سینه به سینه به ما منتقل شده و باید برای اجرا و به‌جا آوردن صحیح و درست آن تلاش کنیم.

وی از برخورد جدی دستگاه قضائی با اخلال گران نظم و امنیت خبر داد و تصریح کرد: در چهارشنبه سوری باید پلیدی ها و زشتی ها را سوزاند و با یک نگاه شاداب و سبزینگی؛ سلامتی را از خداوند طلب کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر جهان و به طبع آن در کشور ما یادآور شد: نگرانی کادر درمان را با بی احتیاطی چهارشنبه سوری افزایش ندهیم و با کادر درمان که درگیر درمان بیماران کرونایی هستند همدردی کنیم.

آقایی از خانواده‌ها خواست تا ضمن کنترل و نظارت بر فرزندان خود، آنها را از خطرات مواد منفجره و آتش‌زا آگاه کرده و از بازی با چنین مواد خطرناکی برحذر دارند تاکید کرد: مراقب فرزندانمان باشیم تا مبادا موجبات نگرانی کادر زحمتکش درمان را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی و نظامی نظارت کامل بر اماکن شلوغ دارند و قطعا اگر رفتار پرخطری را از افراد ببینند مجرمان را دستگیر خواهند کرد گفت: دستگاه قضائی نیز با متخلفانی که امنیت مردم را در چهارشنبه سوری به مخاطره می اندازند برخورد جدی خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره یا هر مواد آتش زا و خطرناک موجب مرگ کسی شود در صورتی که عمل او کشنده باشد و علم و آگاهی به آن داشته باشد و یا قصد کشتن داشته باشد، به موجب ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی قتل عمد محسوب و محکوم به قصاص می شود و در غیراین صورت قتل شبه عمد محسوب می شود و به پرداخت دیه و حبس محکوم می شود.

آقایی با بیان اینکه هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب سقط جنین زن حامله شود به موجب ماده ۶۲۲ محکوم به دیه و حبس از یک ماه تا ۳ سال می شود و در صورت مرگ زن حامله به قصاص محکوم خواهد شد، گفت: همچنین هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار بازدارد به موجب ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.

وی اضافه کرد: هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب تخریب اموال منقول و یا غیرمنقول دیگران شود به موجب ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می شود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads