کد خبر: 210567 - تاریخ: یکشنبه، 14 مارس 2021 - 08:29

استاندار گیلان مطرح کرد:

تحقق هدفگذاری اشتغالزایی سال ۹۹ در گیلان/ بیش از ۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شد

استاندار گیلان با اشاره به تحقق ۱۱۷ درصدی هدفگذاری اشتغالزایی امسال در استان، گفت: بیش از ۱۷ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش خوبان ،  ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با اشاره به تعریف و اجرای طرح‌های بزرگ در حوزه عمرانی، اقتصادی، اشتغال در استان، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا طرح‌های تعریف شده تا پایان کار دولت به بهره برداری برسد.

وی همچنین به هدفگذاری ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی از ابتدای امسال در استان گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون با تلاش همه دستگاه‌های شاهد تحقق ۱۱۷ درصدی یعنی معادل ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای امسال توسعه ۲۶۱ روستا و برای سال آینده ۳۳۰ روستا هدفگذاری شده است، گفت: توجه به توسعه روستاها و ایجاد اشتغال از مهاجرت به شهرها جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن، اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌ها اعم از دولتی و خصوصی برای کمک به حوزه بهداشت و درمان و تکمیل پروژه‌های درمانی برای تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان در این ایام استفاده کنیم.

زارع با بیان اینکه استان گیلان در حوزه علمی و فناوری نیز ظرفیت‌های بسیاری به ویژه در زمینه نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص دارد، گفت: وجود این ظرفیت پشتوانه خوبی برای تأمین نیازهای علمی و پژوهشی سایر استان‌ها است.

وی با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان برای حل مشکلات در استان گیلان، افزود: فعالیت‌های پژوهشی در گیلان باید بر اساس نیاز استان و ارتقای کمی و کیفی کیفیت محصولات تولیدی باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه عملیاتی شدن تحقیقات پژوهشی در پیشرفت و توسعه استان، اثربخش است، اظهار کرد: توجه به سند آمایش سرزمینی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان‌ها بر مبنای قابلیت‌های منطقه‌ای باید مورد توجه همه مدیران و مسئولان استان باشد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads