کد خبر: 210546 - تاریخ: شنبه، 13 مارس 2021 - 09:50

مدیر کل بنیاد شهید گیلان:

۶۰۰ ایثارگر گیلانی تبدیل وضعیت می‌شوند

– مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه ایثارگران شاغل در دستگاه باید بعد از سه ماه تبدیل وضعیت شوند، گفت: حدود ۶۰۰ نفر در گیلان تبدیل وضعیت خواهند شد.

به گزارش خوبان، عبدالله پاکاری شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به مطالبات جامعه ایثارگری گفت: امسال در این حوزه به روز رسانی شدیم و تا آذرماه تمام مراکز درمانی مطالبات خود را دریافت کردند و پرداختی بیمه دی برای هزینه درمانی ایثارگران انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به عدم موفقیت طرح «تکا» در زمینه اشتغال ایثارگران اشاره و به با بیان اینکه این طرح در گیلان اجرایی نشد، افزود: تفاهم نامه استانی در حوزه مسکن و اشتغال ایثارگران امضا شده که باید طی حدود سه سال دو هزار شغل برای ایثارگران ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون ایثارگرانی که در دستگاه‌ها جذب می‌شوند باید پس از سه ماه تبدیل وضعیت شوند اما عملاً اینگونه نیست، تصریح کرد: این موضوع به صورت استفساریه در مجلس تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ شد اما مشکل این است نیروهای حجمی و شرکتی همچنان مشکل دارند.

پاکاری با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران استان گیلان ادامه داد: حدود ۶۰۰ نفر در گیلان از بنیاد شهید معرفی نامه گرفتند تا تبدیل وضعیت شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود: ترویج فرهنگ شهادت رسالت اصلی بنیاد است و برای نهادینه کردن آن به صورت گفتمان عمومی تلاش می‌کنیم اما به تنهایی قادر به انجام این مهم نیستیم لذا شورای ترویج فرهنگ شهادت تشکیل شد و مباحث مربوطه را در این شورا سیاستگذاری و پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جمع آوری ۲۲۰ هزار اسناد شهدا شامل نوشتاری و غیر نوشتاری انجام شده است، گفت: تألیف ۶۰ کتاب توسط بنیاد شهید، بزرگداشت مقام شهید و برنامه‌های فرهنگی، ساخت تولیدات فرهنگی، رونمایی از جلد دوم وصیت نامه شهدا نیز در جهت ترویج فرهنگ شهادت انجام شده است.

پاکاری با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد خدمات درمان ایثارگران با بنیاد شهید است که در قالب بیمه پوشش داده می‌شود، بیان کرد: وضعیت همکاری مراکز درمانی با بنیاد نسبت به ماه‌های گذشته بهتر شده و حدود ۴۰۰ مرکز درمانی اعم از شش بیمارستان خصوصی با بیمه دی در گیلان همکاری دارند.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads