کد خبر: 210537 - تاریخ: شنبه، 13 مارس 2021 - 09:38

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

قانون جدید مجلس مسیر ورود افراد متخصص به شورا را فراهم می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه در قانون جدید مجلس تجربه مدیریتی افراد در نظر گرفته می‌شود، گفت: در انتخابات سال آینده تخصص افراد در مدیریت شهر مهم است.

به گزارش خوبان،  رسول فرخی شامگاه جمعه در جلسه بررسی ظرفیت‌های شوراهای اسلامی در مسیر توسعه با بیان اینکه توسعه پایدار به معنای ذخیره سازی امکانات برای نسل‌های آینده است، بیان کرد: شوراها به عنوان حکومت محلی عملکرد خوبی نداشتند.

وی تأکید کرد: با توجه به عملکردها بازنگری در این انتخابات ضروری بود و در این دوره از انتخابات باید تلاش کنیم تا افراد را مدیریت شده به عرصه شوراها هدایت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه در ساختار هیئت نظارت انتخابات شوراها تغییراتی انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت شهرها، نیازمند افراد متخصص هستیم تا به شورا ورود کرده و چالش‌ها را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون همه افراد می‌توانند در انتخابات ثبت نام کنند، اضافه کرد: پشت هر حمایت مالی یک توافق نانوشته وجود دارد که خطرناک است و باید جلوی این اتفاق گرفته شود تا آسیب‌ها کاهش یابد.

فرخی با تاکید بر اینکه در قانون جدید مجلس تجربه مدیریتی افراد در نظر گرفته می‌شود، افزود: مدرک تحصیلی، بررسی دیدگاه افراد و برگزاری آزمون در حوزه شهرداری‌ها در قانون جدید انتخابات شوراها لحاظ شده تا افراد متخصص به شورا راه یابند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه افراد باید متناسب با جایگاه معرفی شوند، اظهار کرد: در رویکرد جدید مجلس، ورودی‌ها کنترل می‌شود تا افراد درست به عرصه انتخابات راه یابند.

فرخی با ابراز امیدواری از تصویب قانون جدید انتخابات در سال ۱۴۰۰، گفت: دستگیری تعداد زیادی از اعضای شوراها برازنده کشور نیست و قانون جدید این آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

کد خبر 5168044
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads