کد خبر: 210499 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 مارس 2021 - 10:19

روند ثابت بیماری کرونا در گیلان/ مردم مواد غذایی خریداری شده را ضدعفونی کنند

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ بیمار کرونایی در گیلان شناسایی و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۳۰۰ رسیده و این نشان‌دهنده ثابت بودن روند کرونا در این استان است.

به گزارش خوبان، همزمان با اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در کشور و منع آمد و شد خودروهای غیربومی در مناطق نارنجی و قرمز روند شیوع کرونا در کشور به یک روند نسبتا نرمالی رسیده است.

از سه هفته گذشته و با مشاهده نمونه‌های مثبت آزمایش کرونای انگلیسی در چند استان کشور ازجمله گیلان و خوزستان موجی از نگرانی در بین کاردرمانی کشور و این چند استان درگیر به کرونای جهش یافته ایجاد شد.

اگرچه روند ابتلا به کووید ۱۹ در گیلان یک روند ثابت و کنترل شده‌ ولی امسال شرایط کرونایی به دلیل افزایش سرعت انتقال به نسبت سال گذشته بسیار حساس و شکننده‌تر شده و این نگرانی‌ها با عادی‌انگاری مردم‌ بیش از بیش مسؤولان وزارت بهداشت را نگران کرده است.

هرساله با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال رفت و آمد مردم به بازار و مراکز خرید افزایش پیدا می‌کند ولی علیرغم اینکه مسؤولان بهداشتی نسبت به خطرات ازدیام در اماکن شلوغ بارها هشدارهای لازم را داده‌اند، ولی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید مردم باید از بازار و اماکن خلوت خریدهای خود را انجام دهند.

آبتین حیدرزاده معتقد است با اینکه احتمال انتقال ویروس کرونا به طریق تنفس بیشتر از موارد دیگر می‌باشد ولی این مقام مسوول دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید خرید وسایل بسته‌بندی شده اطمینان بخش‌ترین راه برای تهیه محصولات غذایی است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مردم با حضور در بازارهای محل انواع میوه‌ها که در فضای آزاد قرار دارند لمس کرده و  همین‌ امر احتمال شیوع کرونا در این مناطق را افزایش می‌دهد به این همین منظور مردم باید در صورت خرید از بازارهای محلی حتما باید تمامی محصولات را ضدعفونی کنند.

به گزارش فارس در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ بیمار کرونایی در گیلان شناسایی و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۳۰۰ رسیده است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads