کد خبر: 210470 - تاریخ: چهارشنبه، 10 مارس 2021 - 09:00

استاندار گیلان مطرح کرد:

هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات از گیلان برای سال آینده

استاندار گیلان با اشاره به رشد ۴۰ درصدی صادرات استان، گفت: با توجه به تحقق هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری امسال، برای سال آینده این میزان ۷۲۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع روز گذشته در همایش تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان گیلان، اظهار کرد: ایران با وجود چالش‌های ناشی از تحریم، جنگ اقتصادی در امر تولید موفق بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید»، گفت: در زمینه صادرات غیرنفتی، تولید و حمایت کارگزاران دولت تدبیر و امید، نشانگر افتخارآفرینی فعالین عرصه تجارت است.

زارع با تاکید بر اینکه تحقق سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید مستلزم توسعه صادرات غیرنفتی است، افزود: تحقق پیش بینی ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان در سال جاری اط مدیران انتظار می‌رفت لذا برای سال آینده در این بخش ۷۲۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

استاندار گیلان در ادامه گفت: گیلان با صدور ۳۲ هزار فرم CT۳ در طول ۱۱ ماه سال جاری با مشارکت اتاق بازرگانی، بیشترین بهره مندی را از عقد موافقتنامه اتحادیه اوراسیا داشته است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت وجود بنادر انزلی، منطقه آزاد و بندر کاسپین با تکمیل کریدور شمال – جنوب و اتصال راه آهن باید استفاده مطلوب‌تری شود، خاطرنشان کرد: رشد حدود ۹۰ درصدی صادرات کالا از بندر آستارا از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حاصل تلاش بازرگانان، گمرک و بنادر استان است.

زارع با اشاره به رشد ۴۰ درصدی صادرات در گیلان، اضافه کرد: محصولات کشاورزی استان در توسعه صادرات نقش بسیار مهمی ایفا کرده و از بازار پسندی بیشتری برخوردار هستند.

وی پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایه‌گذاران در جهت توسعه صنایع تبدیلی، برند سازی، بسته بندی مطلوب و فرآوری محصولات به ویژه در بخش گلخانه‌ای، را زمینه ساز گسترش تولیدات صادرات محور اعلام کرد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی، گفت: تولید کالاهای صادرات محور در جهت رقابت پذیری بیشتر با کالاهای مشابه در منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5166116

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads