کد خبر: 210468 - تاریخ: چهارشنبه، 10 مارس 2021 - 08:56

آغاز ماراتن انتخابات شورای شهر در گیلان/داوطلبین تا ۲۶ اسفند فرصت ثبت‌نام دارند

رئیس ستاد انتخابات گیلان از آغاز ثبت‌نام داوطلبین انتخابات شورای اسلامی شهر از روز آینده خبر داد و گفت: مراحل ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر از فردا آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارد.

به گزارش خوبان، محمود قاسم نژاد شب گذشته در نشست خبری با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: مسئله انتخابات در جمهوری اسلامی را می‌توان از چند زاویه قانون اساسی، سیاسی، مردم‌سالاری دینی، شرعی و ملی به آن نگاه کرد.

وی انتخابات را نتیجه اعتقاد به مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: در فصول، یک، ۶، ۵۶ و ۵۹ ۳ قانون اساسی به مسئله انتخابات و تعیین سرنوشت کشور توسط مردم تأکید شده و این امر نمونه بارز مردم‌سالاری دینی در یک جامعه اسلامی است‌.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با تأکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات نشان‌دهنده شعور، بینش و آگاهی مردم نسبت به مسائل سیاسی جامعه است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود افزایش مشارکت در انتخابات سال آینده را اولویت مسؤولان دانستند زیرا به لحاظ سیاسی و ملی حضور مردم در انتخابات بسیار مهم و ارزشمند است.

قاسم‌نژاد با اشاره به فرمایشات امام راحل در خصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات بیان کرد: حضور مردم در انتخابات تضمین‌کننده امنیت کشور است، زیرا استکبار  به پشتوانه حمایت مردم از جمهوری اسلامی تاکنون جرات کوچک‌ترین تعرض به این نظام مقدس را نداشته است.

وی از آغاز ثبت‌نام داوطلبین انتخابات شورای اسلامی شهر از روز آینده خبر داد و گفت: مراحل ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر از فردا آغاز  و به مدت هفت روز ادامه داشته  و داوطلبین می‌توانند از سه روش الکترونیکی، دفاتر پیشخوان، نسخه موبایلی و رایانه‌ای ثبت‌نام کرده و اگر موفق به ثبت‌نام نشدند به شکل حضوری به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اعلام جزئیات چگونگی مراحل ثبت‌نام داوطلبین انتخابات شورای اسلامی، افزود: داوطلبین برای ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی باید پورتال وزارت کشور رفته و به آدرس entekhabat.moi.ir مراجعه و برنامه مدنظر را دانلود کرده و پس از دریافت پیامک مبنی بر ثبت‌نام عضویت در شورا از سر شماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ می‌توانند ورود کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

قاسم‌نژاد با اذعان به اینکه مراحل استعفا کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر باید تا به امروز انجام می‌شد، تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۲ قانون انتخابات، کاندیداهای انتخابات شورای باید از چند ماه گذشته استعفا خود را از مشاغل اعلام‌شده انجام می‌دادند.

وی با اشاره به مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر تصریح کرد: مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر در شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت فوق‌دیپلم و در شهرهای بیش از ۲۰ هزار جمعیت لیسانس است، هرچند ایثارگران و جانبازان از این قاعده مستثنی و می‌توانند در شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت با مدرک دیپلم و بیش از ۲۰ هزار جمعیت با مدرک فوق‌دیپلم مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه کار بررسی صلاحیت کاندیداها در طی مدت ۲۹ روز انجام می‌شود، گفت: پس از تشکیل هیئت‌های اجرایی مراحل بررسی صلاحیت کاندیداها از ۲۳ اسفند ۹۹ آغاز و تا ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ و پس از اعلام تائید و یا ردصلاحیت کاندیداها، افراد می‌توانند از هشت اردیبهشت سال آینده اعتراض خود را به انجام دهند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads