کد خبر: 21045 - تاریخ: جمعه، 15 مارس 2013 - 00:27

احمدی‌نژاد انتخاب رییس‌جمهور جدید چین را تبریک گفت

خوبان خبر: : رییس‌جمهور در پیامی به شی جین پینگ، انتخاب وی به عنوان رییس جمهور جدید جمهوری خلق چین را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد روابط حسنه و دوستانه میان دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن کامل این پیام تبریک به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای شی جین پینگ

رییس جمهوری خلق چین

انتخاب جناب عالی به عنوان رییس جمهوری جدید جمهوری خلق چین را صمیمانه تبریک می گویم.

سابقه دوستی دو ملت بزرگ چین و ایران به درازای تاریخ و به عمق فرهنگ و تمدن بشری است.دو ملت همواره برای گسترش صلح و دوستی و همکاری بین همه ملت ها تلاش کرده اند.

امروز نیز که جامعه بشری به مفاهیم بلندی چون صداقت، دوستی، امنیت و همکاری نیازمند است، مسئولیت دو ملت بزرگ برای استقرار این مفاهیم انسانی مضاعف و بسیار روشن است.

مشارکت همگانی در مدیریت بین المللی و اصلاح ساختارهای ناعادلانه از جمله مهمترین اصول برای اداره بهتر جهان است که جز با همدلی محقق نخواهد شد.

امیدوارم در دوره جدید مسئولیت جناب عالی استمرار روابط حسنه و دوستانه میان دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و در راستای منافع دو ملت ایران و چین و ارتقا یابد و استقرار صلح و امنیت پایدار جهانی را بیش از پیش شاهد باشیم.

سلامتی و موفقیت جناب عالی و بهروزی و شادکامی دولت و ملت دوست چین را آرزومندم.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران

احمدی نژاد همچنین در پیام جداگانه ایی به هوجین تائو رییس جمهور سابق چین، از تلاشها و همکاری سازنده وی در مسیر افزایش روابط دو کشور قدردانی کرد.

متن کامل پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای هوجین تائو

سلام دوستانه ام را برای جناب عالی ابراز می کنم.

روابط حسنه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که همواره بر اساس احترام متقابل و مساعی مشترک بوده است، در دوران مسئولیت جناب عالی به عنوان رییس جمهوری خلق چین، پیشرفتی بی نظیر داشت و آثار و نتایج مفیدی را برای دو کشور، منطقه و در عرصه بین الملل بر جا گذاشته است.

مشارکت همگانی در مدیریت جهانی و اصلاح ساختارهای ناعادلانه بین المللی از جمله ضروری ترین اصول جهت اداره بهتر نظام بین الملل است که این امر جز با همدلی و برابری محقق نخواهد شد.

ضمن تشکر و ابراز خرسندی از همکاری های بسیار سازنده جناب عالی، برایتان سلامتی و موفقیت در همه امور زندگی و سربلندی و بهروزی دولت و ملت دوست چین را آرزومندم.

 

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads