کد خبر: 210420 - تاریخ: دوشنبه، 8 مارس 2021 - 09:06

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان:

نگران کاهش ره آورد آب در سد سفیدرود و پوشش کم برفی هستیم

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به ذخیره ۹۲۴ میلیون متر مکعبی آب در سد سفیدرود، گفت: در حال حاضر نگران کاهش ره آورد آب در سد سفیدرود و پوشش کم برفی در سطح استان هستیم.

 به گزارش خوبان، وحید خرمی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره پشت سد سفیدرود، اظهار کرد میزان ذخیره پشت سد سپیدرود امروز ۹۲۴ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود ۶۰ میلیون مترمکعب کمتر است، افزود: متوسط ورودی هم اکنون ۷۱ متر مکعب بر ثانیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۱۰ متر مکعب بر ثانیه تقریباً یک سوم شده و اندکی نگران کننده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان عدم پوشش برفی مناسب سطح استان و حوضه آبریز در سد سفیدرود را از دلایل این موضوع عنوان کرد و ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته شاهد پوشش برفی کمتر در سطح استان و حوضه آبریز سد سفیدرود هستیم که سبب شده تا نگرانی‌هایی برای آورده‌ای بهار و تابستان داشته باشیم.

وی با اشاره به انجام لایروبی انهار در استان گیلان، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و عملیات‌ها از روزهای منتهی به نوروز آغاز خواهد شد.

خرمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰۰ کیلومتر از انهار لایروبی شود، افزود: در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر از انهار یک و دو لایروبی شده و مابقی نیز پیمانکاران تعیین شده بر اساس اولویت‌ها اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads