کد خبر: 210417 - تاریخ: دوشنبه، 8 مارس 2021 - 09:04

رئیس جهاد کشاورزی گیلان

۷۰ درصد فعالیت‌های کشاورزی در گیلان مکانیزه انجام می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کشاورزی در این استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: تنها در ۱۲۵ هزار هکتار اراضی این قابلیت را دارند.

به گزارش خوبان، جهانگیر الماسی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به آماده سازی عرصه‌های کشاورزی در زمستان‌ها، اظهار کرد: حدود ۳۵ درصد از اراضی کشاورزی گیلان شخم زمستانه شده اما نسبت به سال گذشته به دلیل بارش کمتر نزولات جوی، این میزان کمتر بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برای تأمین نهاده‌ها در فصل زراعی جدید اقداماتی از ابتدای زمستان آغاز و نهاده‌ها از جمله کود شیمیایی توزیع شده است، گفت: تاکنون ۲۴ هزار تن کود و ۱۰ هزار تن از طریق تعاون روستایی تأمین و وارد استان شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶۵ هزار تن کود در استان گیلان مصرف می‌شود، ادامه داد: تاکنون ۵۰ درصد این نیاز تأمین شده است و تا ۱۵ خردادماه که آخرین زمان نشا است امکان تأمین و توزیع کود وجود دارد.

الماسی افزایش تقاضا را علت افزایش قیمت کود عنوان و بیان کرد: نسبت به سال گذشته روند عادی در حوزه توزیع و تأمین کود شاهد هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: کشاورزان باید کودهای مورد نیاز خود را از طریق تعاونی‌های کشاورزی و ۱۵۰ کارگزار بخش خصوصی در سطح استان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون فصل مناسبی برای استفاده از کود در باغات چای و مرکبات است و در توزیع کود این کشاورزان در اولویت قرار دارند، افزود: پس از این کشاورزان، کود به دست شالیکاران خواهد رسید.

الماسی با اشاره به حذف دلالان و استانداردسازی کودها، گفت: ساز و کار روشنی برای حوزه کود وجود دارد و و مراکز فروش از طریق سازمان شناسایی شده و رسمی هستند و کد فعالیت آنها صادر شده است و کشاورزان باید به این ۱۵۰ واحد مراجعه کنند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تا به امروز حدود ۷۸ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان تحت پوشش طرح مکانیزاسیون قرار گرفته است، تصریح کرد: برای امسال نیز مکانیزه کردن ۱۰۰۰ هکتار دیگر را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد فعالیت‌های کشاورزی در گیلان به صورت مکانیزه انجام می‌شود، افزود: همه شالیزارهای گیلان امکان مکانیزاسیون ندارند و حداکثر در ۱۲۵ هزار هکتار قابلیت اجرای این طرح وجود دارد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads