کد خبر: 210373 - تاریخ: شنبه، 6 مارس 2021 - 16:56

سرپرست اداره برق خمام خبر داد؛

۱۲ دستگاه ارز دیـجیتال در خمام کشف شد

سرپرست اداره برق خمام خبر از کشف ارز دیجیتال در یکی ازروستای خمام خبر داد.

به گزارش خوبان خبر ؛ سرپرست اداره برق خمام از کشف ۱۲ ارز دیجیتال در یکی از روستای خمام خبر داد.

آرش واقف عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار خوبان خبر، افزود: پس از دریافت اخباری در زمینه فعالیت فردی دریکی از روستای خمام، این موضوع در دستور کار اداره برق خمام و پلیس آگاهی قرار گرفت و با اخذ مجوز از مراجع قضایی، محل مورد نظر بازرسی شد.

سرپرست اداره برق خمام با بیان اینکه ۱۲ دستگاه ارز دیجیتال «بیت‌کوین» در منزل مسکونی در یکی از روستاهای خمام کشف و کنتور سرقتی نیز از مدار خارج شد،گفت: در رابطه صاحب خانه دستگر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به‌ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است؛ با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/۲۲۲۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads