کد خبر: 210294 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 مارس 2021 - 08:46

معادن راکد گیلان به بهره‌برداران جدید واگذار می‌شود

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: معادن راکد گیلان از طریق مزایده به بهره‌برداران جدید واگذار می‌شود.

به گزارش خوبان، منوچهر صدفی‌درباره وصول مطالبات حقوق دولتی از معادن گیلان اظهار داشت: وصول مطالبات حقوق دولتی از معادن استان گیلان ۶۰ درصد افزایش یافت.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: میزان دریافتی وصول حقوق دولتی از معادن استان گیلان در سال گذشته بیش‌از ۱۷ میلیارد ریال بوده است.

صدفی خاطرنشان کرد: میزان دریافتی وصول حقوق دولتی از معادن استان گیلان در ۱۰ ماهه نخست امسال با افزایش ۶۰ درصدی روبرو شد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال دریافت وصول حقوق دولتی معادن گیلان به ۲۸ میلیارد ریال رسید.

صدفی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که این افزایش ۶۰ درصدی در سایه فعالیت‌های سازمان صمت و مشارکت شورای معادن گیلان محقق شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: برخی از بهره‌بردارنی که معادن واگذار شده را راکد گذاشتند سلب صلاحیت شدند و به زودی از طریق مزایده به بهره‌برداران جدید واگذار می‌شود.

به گزارش تسنیم، معادن یکی از ظرفیت‌های تولید ثروت در کشورهای برخوردار از این نعمت الهی است و علاوه بر استخراج مواد باارزش، سهم زیادی در اشتغالزایی دارند.

استان گیلان یکی از مناطقی است که دارای معادن متنوع زیادی بوده که استفاده مطلوب از ظرفیت ‌آن‌ها رشد اقتصادی و توسعه استان را به همراه دارد.

با وجود همه این تفاسیر و نقش بسیار بااهمیت معادن در رشد اقتصادی گیلان اما در واگذاری این معادن به افراد دقت عمل لازمی صورت نگرفته و اکنون شاهد راکد ماندن برخی از معادن گیلان هستیم بطوریکه براساس آمار تنها حدود ۴۰ درصد از معادن گیلان فعال هستند.

در سال‌های اخیر احیاء معادن راکد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مورد توجه واقع گرفته است در این راستا معادن راکد استان شناسایی شده و بهره‌برداران آن که معادن را به شکل راکد رها کردند سلب صلاحیت شدند تا معادن به افراد توانمند واگذار شود.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads