کد خبر: 210256 - تاریخ: چهارشنبه، 3 مارس 2021 - 09:19

معاون آبزی‌پروری شیلات گیلان ؛

درآمد ۲۷۰‌میلیاردی حاصل از پرورش ماهیان سردآبی در گیلان

معاون آبزی‌پروری شیلات گیلان با اشاره به تولید ۶ هزار تن ماهی سردآبی در گیلان گفت: با تولید ۶ هزار تن ماهی سردآبی در گیلان ۲۷۰ میلیارد تومان کسب درآمد شده است.

به گزارش خوبان، تقی نصیری امروز در جمع خبرنگاران با بیان پرورش ماهیان سردآبی در گیلان از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: پرورش این‌گونه از ماهیان چندین سال در گیلان آغاز و رونق بسیار خوبی گرفته و هرساله به میزان پرورش ماهیان سردآبی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تولید ۶ هزار تن ماهی سردآبی در گیلان افزود: پرورش درست و صحیح ماهیان سردآبی منجر به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی منطقه می‌شود که با تولید ۶ هزار تن ماهی سردآبی در گیلان ۲۷۰ میلیارد تومان کسب درآمد شده است.

معاون آبزی‌پروری شیلات گیلان از وجود ۱۷ هکتار مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در این استان خبر داد و گفت: در این استان یک‌هزار و ۱۹۷ نفر در ۴۲۶ مزرعه واقع در شهرستان‌های تالش، رودبار و رودسر مشغول به کار بوده که این امر حاکی از اهمیت پرورش انواع ماهیان در رونق اقتصادی و اشتغال در جامعه است

نصیری با اذعان به اینکه سرانه مصرفی ماهیان در گیلان از میانگین کشوری بیشتر است، بیان کرد: بر اساس آمار سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلوگرم و در گیلان ۱۶ کیلوگرم است همین امر سبب شد تا ماهیان تولیدشده در گیلان صرف مصرف داخلی شود.

وی ماهی قزل‌آلا را معروف‌ترین گونه ماهیان سردآبی دانست و تصریح کرد: قزل‌آلا جویباری، قهوه‌ای، رنگین‌کمانی، طلایی، آپاچی، پشت آبی، گاوی و پولداری ازجمله مهم‌ترین ماهیان سردآبی در کشور هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads