کد خبر: 210240 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 مارس 2021 - 19:12

سرپرست فرمانداری شهرستان خمام ؛

باید از ظرفیت گردشگری شهرستان خمام به بهترین نحو استفاده شود

عبدالوحید احمدی ظهر امروز در جلسه ساماندهی مسافرکاشانه ها و واحدهای اقامتی که در اتاق جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد با بیان اینکه باید از ظرفیت گردشگری خمام به بهترین نحو استفاده شود، اظهار کرد: شهرستان خمام‌یکی از شهرستان‌های بوم گردی و گردشگری بوده و می‌تواند از این طریق بسیار به رشد اقتصادی کمک کند.

به گزارش خوبان خبر ؛ عبدالوحید احمدی ظهر امروز در جلسه ساماندهی مسافرکاشانه ها و واحدهای اقامتی که در اتاق جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد با بیان اینکه باید از ظرفیت گردشگری خمام به بهترین نحو استفاده شود، اظهار کرد: شهرستان خمام‌یکی از شهرستان‌های بوم گردی و گردشگری بوده و می‌تواند از این طریق بسیار به رشد اقتصادی کمک کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به برنامه‌ریزی دقیق در حل مشکلات مردم گفت: مردم با مشکلاتی مواجه بوده و باید این مشکلات برطرف شود لذا تنها راه برای انجام اینکار برنامه‌ریزی دقیق است.

سرپرست فرمانداری شهرستان خمام با اذعان به اینکه با افزایش امکانات مسافران رغبت بیشتری به حضور در این شهرستان از خود نشان می‌دهند، تصریح کرد: مسافر برای حضور در خمام باید از امنیت خاطر برخوردار شود به این دلیل باید امکانات دفاعی مناسب برای حضور مسافران فراهم و اقداماتی در جهت واقعی کردن آمار انجام شود.

عبدالوحید احمدی یکی از راه‌های ارائه خدمات مناسب به مردم را داشتن امکانات دانست و افزود: خمام به تازگی شهرستان شده و بودجه‌ای در کمیته برنامه‌ریزی به آن تعلق نگرفته است ولی از سال آینده کمیته برنامه‌ریزی تدوین و تصویب شده و امکانات کامل به این شهرستان می‌آید.

وی با اشاره به نیازهای درمانی در شهرستان خمام بیان کرد: علیرغم فاصله نزدیک خمام به بیمارستان آریا ولی داشتن درمانگاه یک نیاز اساسی در خمام در کنار داشتن ادارات مثل جهادکشاورزی، صنعت و معدن، بنیاد شهید و بنیاد مسکن است.

همچنین در ادامه این جلسه ریس اداره میراث و فرهنگی شهرستان رشت با اشاره به وجود ۳۷ واحد اقامتی دارای مجوز در شهرستان‌خمام اظهار کرد: این شهرستان یکی از گردشگرپذیر ترین شهرستان‌های گیلان بوده که دارای ۳۷ واحد اقامتی دارای مجوز، دو واحد اقامتی پذیرایی و ۴۰ مسافر کاشانه است.
ایمان سهیلی با بیان اینکه یک دفتر خدمات مسافری در شهرستان خمام مستقر است، گفت: در خمام ۱۳۷ واحد غیرمجاز خانه‌های استیجاری شناسایی شده است، به این دلیل مسافران با مراجعه به این دفتر می‌توانند از خدمات رفاهی و گردشگری و همچنین وجود خانه‌های مجاز برای سکونت آگاه و از این طریق سفری امن و راحت را تجربه کنند.

ایمان سهیلی از وجود چهار نوع گردشگر در حوزه اقامتی کشور تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونای کشور در حوزه اقامتی چهار مدل گردشگری وجود داشته و در ستاد ملی کرونا این نوع گردشگری تصویب شده است، به گونه‌ای که برخی با تور آمده و عده‌ای دیگر اقامتی مشخص داشته و برگه رزرو آن برگه به منزله مجوز تردد است، لذا مسافران در صورت دارای نبودن شاید فوق سفرهای خود را لغو کنند زیرا نصب چادر در فضاهای عمومی ممنوع است‌.

ریس اداره میراث و فرهنگی شهرستان رشت نقش دهیاران در شناسایی خانه‌های استیجاری غیرقانونی را بسیار مهم برشمرد و افزود: به جهت پیشگیری از جرم و کرونا خانه‌های استیجاری باید ساماندهی و شناسایی شده و در این راه نقش دهیاران ک پایگاه های بسیج مهم است

وی با اذعان ‌به اینکه قانونی کردن منازل استیجاری یک فرصت مغتنمی را در اختیار صاحبان این منازل قرار می‌دهد، بیان کرد:اخانه‌های غیر مجاز استیجاری در صورت دریافت مجوز از تسهیلاتی خوب بهره‌مند می‌شوند، ولی برخی افراد قانون را رعایت نکرده و امکان نا امنی برای مسافر وجود دارد به این منظور از دستگاه قضایی انتظار دارم به این مسئله ورود کنند.

 

انتهای پیام/۲۲۱۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads