کد خبر: 210018 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 فوریه 2021 - 09:24

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

کم توجهی مردان به سلامتی شان؛ اصلی‌ترین خطر در مسیر سلامتی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: معمولا مردان نسبت به سلامتی خودشان کم توجه هستند و این کم توجهی یکی از آسیب های اصلی در مسیر سلامتی مردان است.

به گزارش خوبان، دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه اول تا هفتم اسفند هر سال به عنوان هفته سلامت مردان نامگذاری می شود، اظهار کرد: “همه گیری کرونا؛ توجه بیشتر به سلامت مردان” شعار محوری این هفته نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه معمولا مردان نسبت به سلامتی خودشان کم توجه هستند و این کم توجهی یکی از آسیب های اصلی در مسیر سلامتی مردان است، افزود: لازم است مردان با بهره گیری از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن، به سلامتی شان بیش از پیش توجه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در هفته سلامت مردان راهکارهایی به عنوان راه های پیشگیری و درمان بیماری ها و بالابردن وضعیت سلامت مردان توصیه می شود.

حیدرزاده در خصوص چرایی ابتلا و مرگ و میر بیشتر مردان بر اثر بیماری کرونا گفت: همزمان شدن پاندمی کرونا و بیماری های مزمن در مردان موجب افزایش کشندگی و شدت ابتلا به این بیماری در مردان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردان پس از سن چهل سالگی باید آزمایشات مربوط به بیماری های فشارخون، چربی و پروستات و … را انجام دهند، گفت: بسیاری از بیماری های مزمن در مردان، مانند بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان، فشارخون بالا، دیابت و اختلالات روانی با رعایت نکات ساده ای قابل پیشگیری است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads