کد خبر: 209984 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 فوریه 2021 - 12:08

دست یاری میراث به سوی شورا و شهرداری خمام

خمامی‌ها در انتظار راه‌اندازی المان حصیر

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشت راه اندازی المان حصیر در ورودی شهر و بازار هفتگی را ضروری دانست و گفت: از شهرداری و شورای شهر خمام انتظار کمک و همراهی در این خصوص داریم.

به گزارش خوبان خبر؛ رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشت امروز در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر با اشاره به اینکه هنرمندان این سازمان می توانند از بیمه تکمیلی و بیمه بازنشستگی استفاد کنند، افزود:هنرمندان تحت پوشش این اداره در شرایط کرونا از تمام ظرفیت موجود برای تسهیلات بدون ضامن بهرمند شده اند.

ایمان سهیلی با بیان اینکه صنایع دستی «حصیر» در گذشته خیلی در خواست کننده از خارج استانی نداشت،تصریح کرد: از سال ۹۶ که روستای فشتکه خمام بعنوان روستای ملی حصیر ثبت ملی شده تحولات خوبی داشته و سهم تولید کنندگان ، هنرمندان و دست اندر کاران در این مهم بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ تولید کننده داری محوز رسمی مشغول به فعالیت هستد،افزود:برای اینکه بتوانیم حصیر ملی را جهانی کنیم باید از حمایت دستگاه های متولی باید استفاده شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشت راه اندازی المان حصیر در ورودی شهر و بازار هفتگی را ضروری دانست و گفت: از شهرداری و شورای شهر خمام انتظار کمک و همراهی در این خصوص داریم.

سهیلی همچنین در ادامه اقدامات جهادی سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در خمام مورد اشاره قرار داد و گفت:این سازمان در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی در سطح روستاها و استفاده از ظرفیت بانوان در اشتغال خانگی با همکاری و تعامل مجمع یاران انقلاب اسلامی شهرستان خمام در دهستان کته سر و روستای مرزدشت اقدام به آزمون حصیر بافی کرد.

 انتهای پیام/۲۲۵

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads