کد خبر: 209980 - تاریخ: دوشنبه، 22 فوریه 2021 - 15:02

معاون جهاد کشاورزی گیلان:

افزایش ۲۰ تنی تولید روزانه مرغ در گیلان/ کمبودی نداریم

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۲۰ تنی تولید روزانه مرغ در استان بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، گفت: هیچ کمبودی در تولید مرغ نداریم.

 به گزارش خوبان، میر حجت علی اکبرنژاد صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دولت با وجود تمام مشکلات، ارز دولتی لازم در خصوص تأمین مرغ کشور را فراهم کرده است، اظهار کرد: تولید مرغ در گیلان نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برخی کمبودها در سطح استان، گفت: افزایش تقاضای خرید مرغ در تهران و استان‌های همجوار سبب شده شاهد فضای ملتهب در استان باشیم.

اکبر نژاد با تاکید بر اینکه هیچ گونه نگرانی در خصوص تولید مرغ وجود ندارد و نهاده لازم برای تولید نیز تأمین شده است، تصریح کرد: اولویت اصلی تأمین مرغ در گیلان است که کشتارگاه‌ها به صورت سه شیفت فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به مصوبه افزایش ۳۰ تنی تولید روزانه مرغ در استان گیلان بر اساس کارگروه تنظیم بازار، عنوان کرد: بر همین اساس روزانه ۲۶۰ تن مرغ روانه بازار خواهد شد که در صورت نیاز نیز میزان ارسال به شهرستان‌ها هم بیشتر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی تمهیداتی ویژه ای برای کنترل بازار مرغ اندیشه که میزان تولید افزایش یابد، تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قیمت مرغ فعلاً افزایش نخواهد یافت و در قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان باقی خواهد ماند.

اکبرنژاد میزان تولید مرغ در اسفند ماه را مازاد دانست و افزود: جوجه ریزی متناسب در بهمن ماه سبب شده است که دچار کمبود نشویم.

وی گفت: دو هزار و ۴۰۰ مرغ به صورت ماهیانه ذخیره سازی شده است که جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه نیست.

کد خبر 5153025
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads