کد خبر: 209969 - تاریخ: دوشنبه، 22 فوریه 2021 - 09:10

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان

بیش از ۱۷۰۰ گیلانی بر اثر کرونا فوت کردند/ بستری ۳۲ هزار نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتلای یک خانم گیلانی به کرونای نوع انگلیسی خبر داد و گفت: کرد: متأسفانه یک خانواده از استان البرز برای رسیدگی به برخی امور وارد گیلان شده و این اتفاق منجر به ابتلای یک پیرزن ۷۰ ساله به کرونای نوع انگلیسی و فوت آن شد.

به گزارش خوبان، دارسلان سالاری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه کرونای انگلیسی شدت سرایت و مرگ و گیر بیشتری نسبت به کرونای یوهان دارد، اظهار کرد: کرونای انگلیسی شناسایی‌شده در کشور انگلیس بیشتر جوان دوست بوده و میزان قدرت سرایت و همچنین مرگ‌ومیر آن بیشتر از گونه شناخته‌شده کرونا است.

وی با اشاره به وخیم بودن اوضاع کرونا در استان خوزستان گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۱۱ مورد کرونای نوع انگلیسی در استان خوزستان شناسایی‌شده که نشان‌دهنده وخیم بودن اوضاع در این استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه کرونای انگلیسی بیشتر بر روی افراد با سن پایین اثر می‌گذارد، افزود: در طی این مدت افرادی تست کرونای انگلیسی آنان در تهران و برخی از استان‌ها شناسایی و یک کودک ۹ ساله و همچنین یک جوان زیر ۲۰ سال در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

سالاری از ابتلا یک پیرزن گیلانی به کرونای نوع انگلیسی خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه یک خانواده از استان البرز برای رسیدگی به برخی امور وارد گیلان شده و این اتفاق منجر به ابتلای یک پیرزن ۷۰ ساله به کرونای نوع انگلیسی شد که متأسفانه این پیرزن بعد از مراجعه به بیمارستان جان خود را ازدست‌داده است.

وی با اشاره به قرنطینه بودن تمام افراد خانواده پیرزن منجیلی بیان کرد: بعد از مثبت شدت تست کرونای این پیرزن، تمامی ۱۲ نفر اعضا خانواده این فرد شناسایی و تست کرونا داده و جواب تست‌ها فردا مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گله‌مندی از کاهش ۲۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان گفت: بعد از کاهش نسبی مرد و میر ناشی از کرونا در کشور و گیلان مردم دچار عادی انگاری شده و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان با کاهش ۱۵ الی ۲۰ درصدی مواجه شده که این می‌تواند بسیار خطرناک واقع شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads