کد خبر: 209858 - تاریخ: جمعه، 19 فوریه 2021 - 12:40

نماینده عالی دولت در گیلان

تکمیل ۶۱ پروژه عمرانی و اقتصادی تا پایان عمر دولت در گیلان

استاندار گیلان تلاش برای تکمیل ۶۱ پروژه مهم عمرانی و اقتصادی استان تا پایان دولت دوازدهم را مورد تأکید قرار داد و گفت: به‌طورقطع این پروژه‌های مهم در ارتقاء سطح توسعه، آبادانی و اشتغال شهرستان‌ها سهم بسزایی دارند.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن غدیر استانداری با قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته برای مبادله موافقت‌نامه‌ها با دستگاه‌های اجرایی، تخصیص اعتبارات و نظارت بر پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: عملکرد تخصیص اعتبارات از سوی دولت و سازمان برنامه‌وبودجه در سال جاری، نسبت به سال گذشته امیدوارکننده‌تر و مؤلفه‌ای مهم در تحقق اهداف این شوراست.

وی با بیان اینکه از میزان یک‌هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی استان ۶۲ درصد و از اعتبارات تملک استانی نیز ۷۵ درصد تخصیص‌یافته، افزود: اگرچه تحت تأثیر تحریم‌های غیرقانونی اعمال‌شده بر کشورمان، بودجه عمومی با تنگناهایی مواجه شده اما چشم‌انداز تحقق بودجه در سال ۱۴۰۰ امیدوارکننده است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی، برای سهم بودجه عمرانی استان‌ها ازجمله گیلان به نسبت سال جاری افزایشی در نظر گرفته شده است.

وی به اهداف از قبل تعیین‌شده در خصوص توزیع اعتبارات شهرستانی برمبنای انصاف، عدالت و رشد شاخص‌ها اشاره و با بیان اینکه گزارش ارائه‌شده گویای این مسئله است، گفت: در مرحله بعدی تخصیص نیز که به‌زودی انجام می‌گیرد، این موضوع با جدیت رعایت و عملیاتی می‌شود.

استاندار گیلان تلاش برای تکمیل ۶۱ پروژه مهم عمرانی و اقتصادی استان تا پایان دولت دوازدهم را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: به‌طورقطع این پروژه‌های مهم در ارتقاء سطح توسعه، آبادانی و اشتغال شهرستان‌ها سهم بسزایی دارند.

وی بر لزوم پیشگیری از خرد شدن اعتبارات و تعریف پروژه‌های جدید توسط فرمانداران به‌عنوان رئیسان کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: مجدداً تأکید می‌کنم که اولویت تخصیص اعتبارات با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دارای پیشرفت بیش از ۷۰ درصد است و دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند پروژه‌های اولویت‌داری که قابلیت بهره‌برداری تا پایان سال ۱۴۰۰ رادارند، مشخص و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کنند.

زارع، عدالت اجتماعی را یکی از آرمان‌های بلند امام راحل، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عنوان و به گام‌های مؤثر دولت، مجلس و مجموعه حاکمیت در این راستا دانست و تصریح کرد: با پیروزی انقلاب و در نظام اسلامی ایران همواره برای تحقق عدالت میان اقشار مختلف جامعه، تلاش‌های مؤثری شکل‌گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از بیان دغدغه‌های بازنشستگان توسط نمایندگان آنان در فضایی آرام و همراه بامتانت بیان کرد: برخی موضوعات درون استانی همچون حمایت بیمه‌ای بازنشستگان در بخش مراکز درمانی و حوزه سلامت و نیز در اختیار گذاشتن امکانات رفاهی دستگاه‌ها، در دستور کار بوده و مورد تأکید است.

وی به توجه ویژه دولت به قشر بازنشسته در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مقاومت ملت شریف ایران اسلامی و تلاش خدمتگزاران، دوران گذار با سربلندی پشت سر گذاشته خواهد شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads