کد خبر: 209789 - تاریخ: چهارشنبه، 17 فوریه 2021 - 15:28

استاندار گیلان تأکید کرد؛

رصد مستمر حوزه های شهری و روستایی در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز

استاندار گیلان همچنین بر لزوم برگزاری جلسات مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در بازه زمانی ماهانه در فرمانداری‌ها با حضور دادستان‌ها، فرماندهان نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط تأکید و خواستار رصد منظم در حوزه‌های روستایی و شهری، اجرای فوری و جدی احکام ماده ۹۹ و ۱۰۰ از سوی فرمانداران شد.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع در نشست با فرمانداران با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی انجام شده است، اظهار کرد: خدمتگزاری به مردم به عنوان یک اصل مهم باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارتباط با بدنه فعال اجتماعی مهم و حائز اهمیت است، افزود: ملاقات‌های چهره به چهره، دیدار با احزاب و گروه‌های سیاسی و افراد ذی نفوذ، شوراهای اسلامی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد به طور منظم انجام شود.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت تقویت گفتمان وحدت، همدلی، انسجام و وفاق، گفت: تقویت امنیت و آرامش اجتماعی در جامعه پیوسته مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: باید برای امیدبخشی در راستای نشاط سیاسی و بهره گیری از ظرفیت گروه‌های مرجع، معتمدین و چهره‌های سیاسی در راستای امید افزایی و اقناع سازی افکار عمومی برنامه ریزی صورت گیرد.

زارع با اشاره به در پیش بودن مهمترین رویداد سیاسی و اجتماعی در سال آینده، گفت: برگزاری انتخابات با سلامت و امنیت کامل، زمینه ساز افزایش اعتماد است و باید برای حضور گسترده مردم در این مشارکت بزرگ، بسترسازی‌های لازم صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری بر اساس قانون برای تحقق شعار جهش تولید، بیان کرد: این مهم در سایه برنامه ریزی های مناسب و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها صورت گیرد.

زارع با بیان اینکه فرمانداران، معاونان فرماندار و بخشداران باید به صورت میدانی از پروژه‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازدید کنند، گفت: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، با کیفیت مطلوب ادامه یافته و تقویت شود.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم برگزاری جلسات مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در بازه زمانی ماهانه در فرمانداری‌ها با حضور دادستان‌ها، فرماندهان نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط تأکید و خواستار رصد منظم در حوزه‌های روستایی و شهری، اجرای فوری و جدی احکام ماده ۹۹ و ۱۰۰ از سوی فرمانداران شد.

وی ادامه داد: ذخیره سازی کالاهای اساسی بویژه برای ایام عید نوروز و همچنین نظارت مستمر و رصد قیمت کالاها و خدمات به صورت روزانه انجام پذیرد ضمن آنکه باید نسبت به رصد مستمر بازار کالا بویژه کالاهای اساسی اقدام و از هرگونه افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها در استان جلوگیری شود.

زارع طرح مدیریت پسماند روستایی را اقدامی اصولی برای مدیریت مسئله زباله عنوان و اضافه کرد: آموزش صحیح و تدوین برنامه‌های لازم جهت مدیریت پسماند، در دستور کار باشد چراکه در کنار فعالیت‌های عمرانی، نیازمند آموزش و مشارکت مردم هستیم تا اهمیت تفکیک زباله از مبدا به درستی تبیین و گام‌های جدی مدیریت زباله به ویژه در روستاها و تولید کمپوست برداشته شود.

وی یادآور شد: لازم است با کمک بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به زیباسازی سیما و منظر شهری اقدامات لازم صورت پذیرد.

کد خبر 5149376

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads