کد خبر: 209784 - تاریخ: چهارشنبه، 17 فوریه 2021 - 09:22

ماهیگیران گیلانی ۹۱۲ تن ماهی استخوانی صید کردند

– معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات گیلان با بیان اینکه از ابتدای فصل صید( ۲۰ مهرماه) تاکنون ۹۱۲ تن انواع ماهی های استخوانی در سواحل گیلان صید شده است، گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش دارد.

به گزارش خوبان، اکبرایلدرم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اافزود : از این میزان صید ۵۷۳ تن معادل ۵۹ درصد ماهی کفال، ۳۳۶ تن یعنی ۳۷ درصد ماهی سفید و ۳۹ تن سایر گونه ها مانند کپور، سوف، سیم و نیز انواع کولی ها نیز چهار درصد می باشد.   

وی ارزش فروش ناخالص صید را ۷۳۰ میلیارد ریال عنوان و ذکر کرد: متوسط سرانه صید هر یک از ۴۹ شرکت پره صیادی ۲۲ تن است.

وی تاکید کرد: چهار هزار صیاد در ۱۱ هزار و ۴۶۱ مرتبه پره کشی این میزان ماهی را در عمق زیر ۲۰ متر در سواحل گیلان از آستارا تا چابکسر صید کرده اند.   

ایلدرم در ادامه به افزایش ۱۷ درصدی صید کیلکا در گیلان اشاره کرد و گفت : از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۱۵۵ تن کیلکا از آبهای خزر در استان صید شده است.

وی تصریح کرد : از این میزان چهار هزار و ۹۰۱ تن برای تولید پودر ماهی در مصارف دام، طیور و آبزی پروری راهی کارخانجات مربوطه شده و ۲۵۴ تن نیز برای مصارف انسانی به بازار عرضه شده است.

وی ارزش فروش ناخالص ماهی کیلکا را ۲۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو ماهی برروی اسکله برای مصرف انسانی پنج هزار و ۷۰۰ تومان و برای کارخانجات پودر ماهی چهار هزار و ۴۰۰تومان است.  

وی با بیان اینکه این کیلکا ماهیان توسط ۳۰ فروند شناور و ۲۱۰ صیاد در سواحل گیلان استحصال شده است، عنوان کرد : مجموع روزهای دریانوردی از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ روز بوده و زمان تخم ریزی ماهیان، ایام تعطیل و کولاکی بودن دریا از علل کاهش روزهای دریاروی صیادان کیلکاگیر می باشد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads