کد خبر: 209781 - تاریخ: چهارشنبه، 17 فوریه 2021 - 08:51

عادی انگاری سبب شیوع کرونای انگلیسی در گیلان می‌شود

به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون با بررسی‌های صورت گرفته مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در این استان شناسایی نشده ولی با توجه به شناسایی این ویروس در دیگر استان‌های کشور احتمال وجود کرونای انگلیسی در گیلان وجود دارد.

به گزارش خوبان، در اواخر بهمن‌ماه سال گذشته بود که خبر شناسایی چند مورد از ویروس کرونا در کشور و گیلان موجی از نگرانی را در بین جامعه و کادر درمانی کشور ایجاد کرد.

در اوایل شیوع کووید ۱۹ در کشور برخی از مردم همچنان این بیماری خطرناک را جدی نگرفته و به فعالیت روزمره خود بودن در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی ادامه دادند که این امر منجر به گسترش سریع کرونا در کشور شد.

هرچه بیشتر از شیوع کرونا در کشور می‌گذشت بر تعداد افراد فوتی و همچنین مبتلا به این ویروس در کشور در حال افزایش بوده و طبق اعلام وزارت بهداشت استان‌های گیلان و قم کانون کووید ۱۹ در موج‌های سنگین اول و دوم بودند به این دلیل وزارت بهداشت برای کنترل این ویروس یک نماینده تام‌الاختیار را در گیلان منصوب کرد‌.

با افزایش آمار مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ ستاد ملی مدیریت و مبارزه کرونا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز برشدت محدودیت‌های کرونایی افزوده و تمامی مشاغل در گیلان تعطیل و هیچ خودرویی اجازه خروج به شهرستان دیگر را نداشته است.

همین امر سبب شد تا موج اول کرونا در کشور و با همکاری مردم کنترل و شهروندان دیگر به زندگی‌کردن با کووید ۱۹ و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی عادت کردند ولی با کوچک‌ترین سهل‌انگاری موج‌های دوم و سوم کرونا در استان‌های مختلف کشور آغاز شد.

حال باگذشت یک سال از شناسایی نخستین مورد کرونا در کشور ساخت واکسن ایرانی و همچنین واکسیناسیون نوید روزهای خوب را به مردم ایران می‌داد اما خبر نگران‌کننده اوج‌گیری ویروس جهش‌یافته کرونا با نام کرونای انگلیسی است که موجی از نگرانی‌ها را در جامعه و کادر درمانی ایجاد کرده است.

چند وقتی رنگ‌های شهرهای کشور به لحاظ شرایط کرونایی امیدوارکننده شده بود ولی کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوباره احتمال افزایش موج چهارم کرونا و آن‌هم از نوع انگلیسی را زیاد کرده است.

به گفته وزیر بهداشت نوع پتاسیم یافته کرونا برخی از استان‌های کشور شناسایی و به‌طور روزانه استان‌های گرفتار به این ویروس رصد می‌شوند زیرا قدرت سرایت کرونا انگلیسی به نسبت کرونا شناسایی‌شده در چین بسیار بیشتر بوده و جوانان را گرفتار می‌کند.

بر اساس گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون با بررسی‌های صورت گرفته مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در این استان شناسایی نشده ولی با توجه به شناسایی این ویروس در دیگر استان‌های کشور احتمال وجود کرونا انگلیسی در گیلان وجود دارد.

یکی‌ از دلایلی که مسؤولین بهداشتی کشور را نگران از احتمال شیوع کرونا انگلیسی کرده احتمال سرایت سریع آن بوده و بنابر اعلام مسعود نوروزی کرونا نوع جدید بسیار جوان دوست بوده و بیشتر بر روی سنین پایین تأثیر داشته و احتمال مرگ‌ومیر در آن بسیار زیاد است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ‌همچنان روند کرونا در این استان را شکننده دانسته و می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بیمار جدید کرونایی شناسایی که و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۰۸ نفر رسیده که حال ۸۰ نفر بسیار وخیم است.

با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال و عید نوروز احتمال افزایش دوربین‌ها بسیار زاده بوده و به این منظور نوروزی عاجزانه از مردم درخواست دارم تا از دورهمی‌های خانوادگی دوری کرده تا برای خود و فرزندانشان خطری ایجاد نشود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads