کد خبر: 209756 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 فوریه 2021 - 09:12

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان:

۱۵۰ واحد صنایع تبدیلی در گیلان در دست ساخت است

 به گزارش خوبان، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: هم اکنون حدود ۱۵۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت حدود ۳۰۰ هزارتن فرآوری در این استان در دست ساخت است. قاسم جوادزاده مقتدر ،  اظهار داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این واحدها افزون بر ۴۰ درصد است. وی با بیان اینکه […]

 به گزارش خوبان، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: هم اکنون حدود ۱۵۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت حدود ۳۰۰ هزارتن فرآوری در این استان در دست ساخت است.

قاسم جوادزاده مقتدر ،  اظهار داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این واحدها افزون بر ۴۰ درصد است.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار واحد صنایع تبدیلی و غذایی در گیلان با ظرفیت فرآوری یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در حال فعالیت است، خاطر نشان کرد: گیلان به لحاظ تعداد پروانه های بهره برداری صنایع تبدیلی و غذایی رتبه اول کشوری و از نظر ظرفیت فرآوری رتبه چهارم را دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان ظرفیت اشتغال این واحدها را ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: در این بخش رتبه دوم کشوری را داریم.

وی یادآور شد: یک هزار و ۴۰۰ کارخانه برنجکوبی، ۱۴۸ کارخانه چای، ۸۸ سردخانه نگهداری مواد غذایی، بیش از ۷۰ واحد فرآوری زیتون، ۲۲ واحد خوراک دام و طیور و ۲۰ واحد فرآوری لبنیات از جمله واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی استان گیلان هستند.

جوادزاده یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی را ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و غذایی عنوان و بیان کرد : صنایع تبدیلی و تکمیلی، موثرترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه طی یک دهه اخبر ۵۵۰ واحد از صنایع تبدیلی و غذایی اصلاح، تجهیز و نوسازی شده، خاطر نشان کرد: اصلاح، تجهیز و نوسازی سایر واحدها نیز در دستور کار است که سالانه به طور متوسط حدود ۳۰ واحد اصلاح می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان حدود ۵ . ۳ درصد تولید کشاورزی را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: حدود ۲۰ محصول کشاورزی خاص این استان تولید می شود که عمدتا در صنایع غذایی و تبدیلی به فرآوری می رسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads