کد خبر: 209754 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 فوریه 2021 - 09:04

مدیرکل هواشناسی گیلان مطرح کرد؛

هشدار سطح نارنجی در گیلان صادر شد/ وزش شدید باد

به گزارش خوبان، محمد دادرس با اشاره به ورود جریانات جنوبی از شامگاه سه شنبه به استان گیلان، اظهار کرد: به سبب تغییرات فشاری در منطقه طی امروز (سه شنبه) و چهارشنبه شاهد وزش باد در استان خواهیم بود. وی افزود: وزش باد در برخی ساعات شدید یا به صورت موقتی خیلی شدید پیش بینی شده […]

به گزارش خوبان، محمد دادرس با اشاره به ورود جریانات جنوبی از شامگاه سه شنبه به استان گیلان، اظهار کرد: به سبب تغییرات فشاری در منطقه طی امروز (سه شنبه) و چهارشنبه شاهد وزش باد در استان خواهیم بود.

وی افزود: وزش باد در برخی ساعات شدید یا به صورت موقتی خیلی شدید پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان ادامه داد: از روز چهار شنبه تا پنجشنبه نیز به دلیل نفوذ موج ناپایدار به منطقه شاهد بارندگی و وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق برای استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در روز پنجشنبه نیز به دلیل کاهش محسوس دما، بارش در ارتفاعات به صورت برف و در برخی مناطق جلگه‌ای نیز به صورت بارش برف و مخلوطی از برف و باران پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان برای امروز (سه شنبه) نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با بارندگی پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌ها گاهی شدید است.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا برای فردا تا ۶۰ سانتیمتر خواهد رسید، گفت: برای چهارشنبه نیز آسمان استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با وزش باد به تدریج همراه با بارندگی پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا برای چهارشنبه بیش از یک متر خواهد رسید، اظهار کرد: وضعیت دریا برای انجام فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

وی به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی برای امروز و فردا در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: سرعت وزش باد به اندازه‌ای است که می‌تواند به سازه‌ها، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمان، احتمال شکستن درختان، احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ آسیب زده و شرایط را برای گسترش آتش سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع، افزایش ذوب برف در ارتفاعات و افزایش سطح آب رودخانه‌ها فراهم کند.

دادرس افزود: از دستگاه‌های متولی و خدماتی خواسته شده تا تمهیدات لازم برای وقوع هر گونه حادثه‌ای را اتخاذ کنند.

کد خبر 5148015
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads