کد خبر: 209731 - تاریخ: دوشنبه، 15 فوریه 2021 - 10:19

مدیر کل شیلات گیلان:

گیلان رتبه نخست پرورش ماهیان خاویاری در کشور را دارد

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به فعالیت ۵۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان، گفت: رتبه نخست کشور در این زمینه متعلق به گیلان است.

به گزارش خوبان، عظیم مدبری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۹۵۰ تن انواع ماهیان استخوانی در استان صید شده است، اظهار کرد: ۳۷ درصد این ماهیان ماهی سفید، ۵۹ درصد کفال و بقیه نیز از سایر گونه‌ها بوده است.

مدیرکل شیلات گیلان ارزش ماهیان صید شده را ۷۲۵ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: با توجه به شرایط مساعد جوی انتظار داریم که از ۱۵ اسفند به بعد بتوانیم این میزان را به دو هزار تن برای امسال برسانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف استراتژیک سازمان شیلات حفظ و بازسازی ذخایر است، گفت: سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون انواع ماهیان را در دریای خزر رهاسازی می‌کنیم و در راستای تکثیر طبیعی نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی می‌شود.

مدبری با بیان اینکه ۱۷۵ میلیون قطعه انواع ماهیان خاویاری و استخوانی با هدف بازسازی ذخایر و کمک به صیادان و افزایش درآمد آنها رهاسازی شده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی داشت.

رشد ۸۰ درصدی تولید خاویار در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان ادامه داد: ماندگاری بچه‌ماهی پس از رها سازی در آب‌های شیرین ۸۵ تا ۹۰ درصد و حدود دو هفته است و در دریا نیز ۵ تا ۸ درصد بازماندگی دارند.

وی یکی از رویکردهای اساسی سازمان شیلات را پرورش ماهیان خاوری عنوان کرد و گفت: گیلان در این زمینه پیشرو است و ۵۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان داریم که در این زمینه رتبه اول کشوری متعلق به استان است.

مدبری با بیان اینکه در حوزه تولید و تکثیر بچه ماهی خاویاری رتبه دوم کشور را داریم، تصریح کرد: چهار تن خاویار امسال پرورش داده شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به وجود پنج هزار و ۳۰۰ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی در استان و رتبه نخست گیلان در این زمینه، افزود: با تولید ۴۵ هزار تن ماهی گرمابی رتبه دوم کشوری داریم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم ۷۵ هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس در دریای خزر تولید شود، بیان کرد: دو مزرعه با ۱۲ قفس در دریا فعال هستند و در حوزه تولید نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش داشتیم.

کد خبر 5147257

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads