کد خبر: 209703 - تاریخ: یکشنبه، 14 فوریه 2021 - 08:56

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

ثبت ۳۰۰ تست مثبت کرونا در گیلان/ ۷۰ نفر بستری شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انجام هزار و ۱۰۰ تست طی شبانه روز گذشته و مثبت بودن ۳۰۰ تست، گفت: ۷۰ نفر نیازمند بستری در مراکز درمانی بودند.

به گزارش خوبان، آبتین حیدر زاده با اشاره به تعداد مبتلایان جدید بیماری کرونا استان گیلان، گفت: در بیست چهار ساعت گذشته از هزار و ۱۰۰ نفر از شهروندان گیلانی در شبانه روز گذشته تست کرونا انجام دادند.

وی بیان اینکه از این تعداد تست کرونا ۳۰۰ نفر از هم استانی‌ها مثبت اعلام شد، افزود: از این تعداد ۷۰ نفر نیازمند بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی استان گیلان بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند، از شهروندان خواست بیشتر از گذشته رعایت دستورالعمل‌ها را مد نظر قرار دهند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه آغاز واکسیناسیون عمومی به معنای پایان یافتن بیماری کرونا نیست، اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌ها تا پایان واکسیناسیون و از بین رفتن کرونا به اولویت شهروندان تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی با محوریت سالمندان در استان گیلان، افزود: از بیش از ۳۰۰ هزار سالمند گیلانی تاکنون بیش از ۷۸ هزار سالمند در قالب این طرح غربالگری شده اند.

حیدرزاده به شناسایی بیش از ۷۳۰ سالمند مشکوک به کرونا در قالب اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: همچنین دو هزار و ۲۳ سالمند نیازمند مراقبت در منزل و ۷۰ بیمار نیز سالمند نیازمند بستری در مراکز درمانی بودند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی، شلوغ بودن اماکن عمومی همانند بازارها و برگزاری دورهمی های خانوادگی و دوستانه و برگزاری مراسم عروسی در منازل را از مهمترین عوامل انتقال و انتشار ویروس کرونا در استان عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: شهروندان باید رعایت دستور العمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.

وی عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا را از بسیار خطرناک برشمرد و گفت: عدم توجه شهروندان به دستور العمل ها می‌تواند آسیب‌های و خطرات جدی متوجه استان کند.

کد خبر 5146179

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads