کد خبر: 209700 - تاریخ: شنبه، 13 فوریه 2021 - 19:24

استاندار گیلان:

کاهش رعایت دستور العمل های بهداشتی عامل افزایش شهرهای نارنجی

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای دستور العمل های بهداشتی، گفت: کاهش رعایت دستور العمل های بهداشتی عامل افزایش شهرهای نارنجی است

به گزارش خوبان ، ارسلان زارع ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه به واسطه شیوع کرونا امسال شاهد راهپیمایی ۲۲ بهمن متفاوتی بودیم، گفت: صحنه‌های حضور در مراسم راهپیمایی جلوه‌هایی ماندگار از انسجام، وحدت و همبستگی ملی است.

استاندار گیلان در ادامه مشارکت هوشمندانه مردم در این راهپیمایی را زمینه ساز ناامیدی دشمنان برشمرد و افزود: ملت ایران نشان دادند که تنگناهایی همانند کرونا نمی‌تواند مانعی در پشتیبانی و وفاداری آنها به انقلاب و نظام مقدس اسلامی شود.

وی همچنین به بروز برخی بی اخلاقی‌ها در حاشیه این راهپیمایی اشاره و با بیان اینکه به رهبر معظم انقلاب بارها بر حفظ انسجام، وحدت و پرهیز از گفتارهای تفرقه افکنانه تأکید کردند، گفت: امروز با توجه به شرایط موجود بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و انسجام نیازمندیم.

استاندار گیلان با اشاره به اخرین وضعیت وضعیت کرونا در استان، اضافه کرد: هفت شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند و باید دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان رعایت شود.

وی با تأکید بر مشارکت شهروندان در کنترل و مهار ویروس کرونا، افزود: برای کاهش تعداد شهرهای نارنجی باید دستور العمل های بهداشتی با جدیت بیشتری رعایت شود.

زارع در ادامه خواستار توجه بیشتر شهروندان به دستور العمل ها و توصیه‌های بهداشتی شد و گفت: ساکنان مناطق نارنجی و زرد می‌توانند با رفتارهای صحیح اجتماعی مطابق با توصیه‌های کادر درمان، زمینه‌ساز تغییر رنگ به شرایط آبی شوند.

وی با اشاره به اینکه کاهش رعایت پروتکل‌ها موجب افزایش آمار مبتلایان و تعداد فوتی‌ها می‌شود، اظهار کرد: راهکارهای کاهش مراجعه‌های عمومی به دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان به ویژه بانک‌ها در بستر دولت الکترونیک به خوبی گسترش یافته است.

استاندار گیلان با تاکید در پیش بودن روزهای پایانی سال و احتمال مراجعات بیشتر به اداره‌ها و نیز اصناف، گفت: انتظار می‌رود اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات، سریع‌تر این امکان را فراهم کند تا شهروندان از درگاه‌های الکترونیکی کارهای خود را انجام و یا پیگیری کنند.

وی همچنین بر ضرورت تولید محتوای مناسب در راستای آگاهی بخشی به مردم از طریق رسانه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: صداوسیما و کارگروه رسانه و فضای مجازی باید در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads