کد خبر: 209616 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 فوریه 2021 - 09:36

ایستگاه پایانی جشنواره فیلم فجر در رشت/ جدول پرفروش ها ۴ تایی شد

اکران همزمانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در رشت در سایه کرونا و اعمال محدودیت ها به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش خوبان، با نزدیک شدن به بهمن ماه همانند سال‌های گذشته علاقه مندان به هنر هفتم منتظر برگزاری جشنواره فیلم فجر بودند اما با این تفاوت که امسال با توجه به شرایط موجود در کشور و به واسطه شیوع ویروس کرونا برگزاری این جشنواره با اما و اگرهایی همراه و تصمیم گیری نهایی بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا گذاشته شد.

بالاخره با اما و اگرهای بسیار با به ثبات رسیدن نسبی وضعیت کرونا در کشور ستاد ملی مبارزه با این ویروس با تعیین شیوه نامه و ابلاغ آن به ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر شرایط چگونگی برگزاری این جشنواره را تعیین و بر اجرای دقیق این شیوه نامه در سالن‌های اکران فیلم‌ها تأکید کرد.

استان گیلان طی چند سال اخیر همیشه جز استان‌های پیشتاز در برگزاری این جشنواره بود و در طول مدت اکران فیلم‌ها شاهد استقبال پرشور اهالی هنر و علاقه مندان به هنر هفتم در این استان بودیم. امسال نیز گیلان یکی از ۳۰ استان برگزار کننده همزمانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود و متولیان امر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معاونت هنری و سینمایی این اداره کل با وجود شرایط بد و کمبود امکانات تلاش کردند که میزبان اکران فیلم‌های این جشنواره باشند.

بر خلاف سال‌های گذشته که سینما میرزا کوچک رشت میزبان اکران فیلم‌های جشنواره بود، امسال قرعه به نام سینما ۲۲ بهمن این شهر درآمد. با تصمیم ستاد مرکزی برگزاری جشنواره مقرر شد تمام ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ در استان گیلان اکران شود. یکی از مهم‌ترین شروط شیوه نامه تعیین شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا استفاده از ماسک در طول تماشای فیلم از سوی تماشاگران و بهره گیری از تنها ۳۰ درصد ظرفیت صندلی‌های سالن سینما بود.

اکران ۱۶ فیلم سودای سیمرغ در گیلان

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط سخت یک سال گذشته حوزه هنر به دلیل تعطیلی فعالیت‌ها، اظهار کرد: به رغم وجود همه مشکلات تلاش کردیم تا علاقه مندان هنر هفتم استان گیلان از نمایش و اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر محروم نشوند.

سید امیر مصباح به ارسال ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال به استان گیلان اشاره کرد و افزود: اکران فیلم‌های جشنواره فجر از ۱۵ بهمن آغاز و ۲۲ بهمن ادامه داشت.

وی ادامه داد: «روشن» به کارگردانی سیدروح‌اله حجازی، «روزی روزگاری، آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «مامان» به کارگردانی آرش انیسی و «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، «تک تیرانداز» علی نظری، «مصلحت» حسین دارابی، «بی همه چیز» محسن قرایی، «ستاره بازی» هاتف علیمردانی، «یدو» مهدی جعفری، «رمانتیسم عماد و طوبا» کاوه صباغ زاده، «منصور» سیاوش سرمدی، «خط فرضی» فرنوش صمدی، «گیج گاه» عادل تبریزی، «تی تی» آیدا پناهنده ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر امسال بود که در مدت هشت روز به نمایش گذاشته شد.

مصباح با بیان اینکه در طول مدت اکران فیلم‌ها تلاش شد تا تمام شروط تعیین شده در شیوه نامه ابلاغی ستاد مرکزی در سینما ۲۲ بهمن اجرا شود، گفت: امسال تعداد سانس‌های نمایش فیلم به دلیل اعمال منع تردد شبانه کاهش یافت و در دو سانس ساعت ۱۵ و ۱۸ عصر فیلم‌ها به نمایش درآمد.

وی با اشاره به اینکه بعد از هر سانس نمایش فیلم‌ها، کلیه سالن و صندلی‌ها توسط عوامل اجرایی ضدعفونی می‌شد، اضافه کرد: در طول اکران نیز از تماشاگران خواسته شد بود تا از ماسک استفاده کرده و فاصله را رعایت کنند.

فروش بیش از ۱۸۸۰ بلیت فیلم‌های جشنواره فجر در گیلان

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان به کاهش ظرفیت حضور تماشاگران نیز اشاره و بیان کرد: سینما ۲۲ بهمن در مجموع ۸۴۰ صندلی داشت که با توجه به امکان استفاده از تنها ۳۰ درصد ظرفیت سالن، در هر سانس تنها می‌توانستیم پذیرای ۲۵۰ تماشاگر باشیم.

وی در ادامه به عدم فروش بلیت در گیشه سینما اشاره و با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا تماشاگران تنها می‌توانستند بلیت فیلم‌ها را از طریق سه سامانه ایران تیک، سینما تیکت و گیشه ۷ تهیه کنند، گفت: در مجموع هشت روز اکران فیلم‌های جشنواره فجر بیش از هزار و ۸۸۰ بلیت فروخته شد.

مصباح با بیان اینکه چهار فیلم ابلق، شیشلیک، بی همه چیز و تی تی با استقبال عمومی همراه شد، گفت: در هنگام اکران این فیلم‌ها تمام ۳۰ درصد ظرفیت سالن سینما معادل ۲۵۰ بلیت به فروش رفته و در مجموع هزار نفر از این فیلم‌ها دیدن کردند.

وی اضافه کرد: در روز پایانی جشنواره نیز دو فیلم «گیج گاه» اثر عادل تبریزی و «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده اکران شد.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به تعطیلی یک ساله فعالیت‌های هنری به ویژه در حوزه سینما به واسطه شیوع کرونا، اظهار کرد: متأسفانه در یک سال اخیر تعطیلی فعالیت‌ها آسیب‌های مالی جدی به اهالی هنر استان گیلان زده است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت مسئولان و متولیان امر از اهالی هنر در این روزهای سخت، ادامه داد: امیدواریم برگزاری جشنواره فجر فتح بابی برای آغاز فعالیت‌های سینمایی و هنری باشد.

مصباح افزود: انتظار می‌رود با کنترل ویروس کرونا شرایط به گونه فراهم شود که سال آینده در هنگام برگزاری جشنواره فجر بدون دغدغه در خطر بودن سلامتی همشهریان شاهد اکران فیلم‌ها و حضور پرشور علاقه مندان به هنر هفتم در سالن سینما در استان گیلان باشیم.

لازم به ذکر است؛ شب گذشته پیش با برگزاری مراسم اختتامیه، سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را شناخت.

کد خبر 5144229

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads