کد خبر: 209604 - تاریخ: چهارشنبه، 10 فوریه 2021 - 10:32

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد؛

بهره برداری از ۲ پروژه مهم در همه استان ها تا پایان دولت| گیلان ۵۹ پروژه بزرگ دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه، از اجرای دو پروژه برای همه استان ها تا پایان دولت خبر داد و عنوان کرد: یکی از طرحت ها عمرانی و دیگری تولیدی می باشد که در قالب اقتصاد مقاومتی دنبال می شود.

به گزارش  خوبان، محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در جهان تاثیرگذار است و همه کشورها در مناسبات خودشان با جمهوری اسلامی باید به عنوان یک کشور مستقل صحبت کنند.

وی با اشاره به وجود فاصله با اهداف و آرمان های انقلاب، افزود: با وجود همه مشکلات، بدون تردید یکی از مستقل ترین کشورهای دنیا هستیم و این ویژگی با ۴۲ سال مقاومت و ایستادگی مردم در برابر دشمنان این انقلاب و نظام ایجاد شده است.

معاون رئیس جمهور، توسعه کشور در همه ابعاد را یکی از نکات مورد توجه انقلاب دانست که با هدایت های حضرت امام و مقام معظم رهبری دنبال می شود و گفت: انقلاب اسلامی همواره توسعه را هدف خود می داند و همه دولت هایی که مسئولیت اجرایی را بر عهده گرفتند، در این راستا تلاش کردند و امروز قدردان همه دولت ها هستیم و امیدواریم دولت های آینده با شتاب بیشتری روند توسعه را پیش ببرند.

نوبخت، با بیان اینکه از آغاز دولت یازدهم تا امروز برای توسعه گیلان ۱۱۱ طرح و پروژه تعریف شده است، تصریح کرد: اعتبار تعهد شده برای این طرح ها بالغ بر ۲۶۷۹ میلیارد تومان است که تاکنون ۵۰۸۳ میلیارد تومان آن معادل ۱۹۰ درصد پرداخت شده، اما هنوز ۷۱۳ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم تا به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، شش ماهه پیش رو را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و یادآور شد: باید در این شش با انرژی حرکت کنیم تا فرجام نیکویی از نظر خدمات برای استان گیلان و سایر مناطق کشور رقم بزنیم.

وی ادامه داد: براساس محاسبات صورت گرفته ۵۹ طرح و پروژه در استان گیلان احصا شده که اگر ۲۹۳۲ میلیارد تومان برای آنها سرمایه گذاری کنیم، می توانیم قبل از اتمام دولت به اتمام برسانیم. از این میزان حدود ۱۷۱۰ میلیارد تومان پرداخت شده و ۱۲۲۲ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

نوبخت، راه آهن گیلان را یکی از طرح های بزرگ ملی دانست و بیان کرد: این طرح نه تنها برای گیلان و ایران، بلکه برای منطقه حائز اهمیت و هیچ ملاقاتی بین روسای جمهور ایران و روسیه و جمهوری آذربایجان اتفاق نمی افتد؛ مگر اینکه راه آهن گیلان را مطالبه کنند لذا اتمام این پروژه را وظیفه ملی خود می دانیم.

وی از پرداخت نقدی ۱۵۰ میلیارد تومان برای راه آهن رشت انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: پیمانکاران هیچ عذر و بهانه ای ندارند و باید براساس زمانبندی کار را تکمیل کنند.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه از همه طرح ها و پروژه ها بازدید میدانی و عملیاتی خواهیم داشت، گفت: تونل ۳۶ کیلومتری ارومیه و راه آهن سنندج از دیگر پروژه های مهم دولت در کنار راه آهن گیلان است.

نوبخت، از اجرای دو پروژه برای همه استان ها تا پایان دولت خبر داد و عنوان کرد: یکی از طرحت ها عمرانی و دیگری تولیدی می باشد که در قالب اقتصاد مقاومتی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه گیلان ۵۹ پروژه بزرگ دارد، اظهار کرد: به عنوان اولویت باید خلیج فارس را به دریای خزر متصل کنیم. همچنین هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت در محدوده منجیل به رودبار نیز دارای اهمیت ویژه ای است. دو سد شفارود و پلرود و سدهای لاستیکی گیلان نیز به اتمام خواهد رسید.

نوبخت، هنر سازمان برنامه و بودجه را اولویت بندی و برنامه ریزی برای اجرای پروژه ها با وجود تنگناهای مالی دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان برای زمین گیر کردن ایران محاصره اقتصادی را به وجود آورده اند، باید از همه سرمایه ها به نحو احسن استفاده کتیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads