کد خبر: 209562 - تاریخ: سه‌شنبه، 9 فوریه 2021 - 09:10

رئیس اتاق اصناف گیلان

امسال نمایشگاه بهاره نداریم/ چاره کرونا تعطیلی بازار نیست

رئیس اتاق اصناف گیلان گفت: با تعطیلی مغازه ها کرونا متوقف نمی‌شود و باید ارتقای فرهنگ رعایت پروتکل‌ها در بین مردم ترویج شود.

به گزارش خوبان، جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره به اینکه کرونا ممکن است تا یک یا دو سال دیگر هم از بین نرود و با تعطیلی بازار کاری از پیش نمی‌رود، اظهار کرد: باید فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در بین مردم ارتقاء دهیم.

وی افزود: همه واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و ضروری است مردم در مراجعه به این واحدها حتما ماسک بزنند و فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند.

شکریه ادامه داد: در هر جای عمومی نظیر اتوبوس، مترو، قطار، هواییما و … اگر پروتکل‌ها رعایت نشود کرونا تشدید خواهد شد و چاره کار کرونا، کاهش تعطیلی مغازه‌ها نیست.

رئیس اتاق اصناف گیلان گفت: سال گذشته رونق بازار واحدهای صنفی در شب عید با تعطیلی اصناف بسیار ضعیف بود و اگر امسال هم تعطیل شود باید تدابیری اندیشیده شود.

شکریه خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود تعطیلی بازار مردم در خانه نماندند و امسال باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فقط برای خریدهای ضرری به بازار بروند.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، نقطه اطمینانی برای جلوگیری از ویروس کرونا است و هرجا که رعایت نشود، تبدیل به کانون تشدید کرونا می‌شود.

شکریه یادآور شد: خوشبختانه برخلاف سال گذشته امسال ممنوعیت تردد به چند استان کشور از جمله گیلان اعلام شده است زیرا یکی از راه های موثر در کاهش آمار بیماران کرونایی منع رفت و آمد مسافران است که در این هفته به نحو خوبی قرار است اجرا شود.

رئیس اتاق اصناف گیلان اضافه کرد: جریمه‌های کنونی بازدارنده نیست و خودروهای مسافرینی که به گیلان می‌آیند، باید علاوه بر جریمه بیشتر، توقیف هم بشوند.

وی در ادامه از برگزار نشدن نمایشگاه بهاره در استان خبر داد و گفت: به جای نمایشگاه بهاره جشنواره فروش فوق‌العاده خواهیم داشت که در آن اصناف با قیمت های کنترل شده و کاهش قیمت در برخی از اجناس، برای شب عید به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads