کد خبر: 209491 - تاریخ: یکشنبه، 7 فوریه 2021 - 17:39

استاندار گیلان مطرح کرد:

رشد ۳۶.۴ درصدی تولید محصولات کشاورزی در گیلان/ آموزش مورد توجه قرار گیرد

استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش‌ها در بخش کشاورزی، باید نتایج ملموسی در مزارع داشته باشد، بر لزوم تقویت بهره‌گیری از روش‌های دانش‌بنیان در این حوزه تأکید کرد و گفت: دولت دوازدهم با توسعه زارعت چوب، گام بلندی با رویکرد حفاظت از عرصه های جنگلی برداشته است.

به گزارش خوبان ، ارسلان امروز (یکشنبه) در مراسم سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان گیلان، گفت: کشاورزان و متولیان تولید مواد غذایی با تأمین نیازمندی‌های ضروری زندگی مردم، امنیت بزرگی را برای کشور می‌آفرینند که در ارتقای خوداتکایی اقتصاد کشور بسیار اثرگذار هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشاورزی در شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم بار بخش‌های اقتصادی مختلف را بر دوش گرفته است، اظهار کرد: این صنعت در تأمین امنیت غذایی و پیشرفت طرح‌های محول شده به آن، در تحقق برنامه‌های کلان اقتصاد مقاومتی کمک شایان توجه‌ای کرده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تأمین مواد غذایی زمینه ساز برقراری امنیت جامعه است، افزود: کشاورزی باید به عنوان اصلی ترین موتور توسعه کشور و استان مورد توجه قرار گیرد.

زارع افزایش بهره وری بخش کشاورزی رو مستلزم آموزش پیوسته دانست و اضافه کرد: کشاورز محور بودن آموزش‌ها در دستور کار قرار بگیرد. بهره‌گیری از بستر دولت الکترونیک باید در شالیزارها، باغ‌ها و مزارع ما ملموس و عینی باشند.

استاندار گیلان خواستار توجه به فناوری‌های اطلاعاتی و استفاده از روش‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی شد و ادامه داد: نیروهای جوان تحصیلکرده در این بخش از ظرفیت‌های مناسبی هستند که می‌توانند دوران گذار از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن را محقق سازند.

زارع به دیدار اخیر خود با وزیر جهاد کشاورزی و بیان مشکلات مبتلابه بهره برداران این بخش و ضرورت استمرار حمایت‌ها در شرایط دشوار اقتصادی اشاره کرد و گفت: گیلان رتبه اول تا پنجم کشوری استان در تولید ۲۰ محصول را کسب کرده است که نشانگر ظرفیت بالای تولیدی این منطقه است.

نماینده غالی با اشاره به رشد ۳۶.۴ درصدی مجموع تولیدات کشاورزی استان اعم از زراعی، باغی و دامی، افزود: این شاخص از حدود ۱.۷۳ درصد در سال ۹۲ به ۲.۶۷ درصد در سال ۹۹ رسیده که در زمینه تولید برگ سبز چای نیز طی این مدت از حدود ۹۰ هزار تن به حدود ۱۳۰ هزار تن رسیده معادل رشد ۴۴.۴ درصدی رسیده است.

استاندار گیلان در ادامه افزود: زراعت چوب برای ارتقا تولیدات صنایع سلولزی و پویایی کارخانه‌های تولید چوب و برخی دیگر از صنایع و همچنین جلوگیری از تعدی به جنگل و قاچاق چوب مهم بوده که در این راستا تلاش و جدیت لازم برای فعال شدن بیشتر زراعت چوب در استان مورد تأکید است.

در پایان این جلسه از چند تن از کشاورزان نمونه در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف تجلیل شد.

کد خبر 5141511
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads