کد خبر: 209472 - تاریخ: یکشنبه، 7 فوریه 2021 - 08:33

افزایش بودجه مدیریت پسماند استان‌های شمالی به ۳۸۰۰ میلیارد تومان

نماینده انزلی در مجلس با اشاره به پیش بینی بودجه یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی دولت برای مدیریت پسماند استان‌های شمالی، گفت: این مبلغ به سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش خوبان، احمد دنیا مالی عصر شنبه در حاشیه بهره برداری از ۴۱ پروژه آب و فاضلاب گیلان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متأسفانه در گیلان با انباشتگی تکالیف مسئولان استان در مدیریت پسماند و جمع آوری فاضلاب مواجه هستیم و اعتبارات کنونی برای تکالیف پیش رو کافی نیست.

وی با اشاره به لزوم تخصیص بودجه قابل توجه برای مدیریت پسماند گیلان، افزود: بندرانزلی از شمال و جنوب در محاصره آب قرار گرفته و شهری خطی محسوب می‌شود و سرریز شدن فاضلاب‌ها و آلودگی‌های ۱۱ رودخانه و شهرک‌های صنعتی به تالاب انزلی مشکلات عدیده ای را برای مردم پدید آورده است.

دنیا مالی به آلودگی چند هزار برابری شیرابه‌های زباله نسبت به فاضلاب‌ها اشاره و تاکید کرد: متأسفانه اعتبارات تخصیص یافته برای مدیریت پسماند گیلان به موقع هزینه نشد و برخی از اعتبارات برگشت خورده است.

نماینده انزلی در مجلس با اشاره به مشکلات شیرابه کارخانه کمپوست این شهر ساحلی، اظهار کرد: ایجاد تصفیه خانه‌های شیرابه‌های پسماند به دلیل آلودگی شدید آن، بسیار مهمتر از تصفیه خانه فاضلاب‌های شهری و صنعتی است.

دنیا مالی با اشاره به درخواست دو برابر شدن بودجه مدیریت پسماند از سوی نمایندگان استان‌های شمالی، گفت: نمایندگان گیلان و مازندران و گلستان، بودجه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی دولت را در کمسیون تلفیق به سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش دادند.

وی با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان گیلان مدیریت فاضلاب و پسماند استان را در دستور کار خود دارد، ادامه داد: بودجه مربوط به مدیریت پسماند به شهرداری‌ها داده می‌شود و نمایندگان گیلان نیز در تلاش هستند تا اعتبارات تعیین شده زود تر تخصیص یافته و مشکلات مردم منطقه سراوان و روستای خمیران هرچه زودتر حل شود.

کد خبر ۵۱۴۰۶۶۰

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads