کد خبر: 209439 - تاریخ: شنبه، 6 فوریه 2021 - 09:44

ورود خودروهای غیربومی به گیلان ممنوع شد

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از شنبه تردد خودروهای غیربومی در سطح گیلان ممنوع و در صورت مشاهده تمامی خودروهای با پلاک غیر گیلان جریمه می‌شوند.

به گزارش خوبان خبر ،  با شروع موج جدید کرونا در کشور و تبع آن افزایش میزان مرگ‌ومیر کرونایی، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کووید ۱۹ محدودیت‌های شدید کرونایی را در کشور مصوب کرد.

با تصویب محدودیت‌های کرونایی ورود و خروج خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و خودروها در صورت ورود به این شهرها به ترتیب یا جریمه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی مواجه شدند.

همین امر منجر به کاهش مرگ و نیروهای کرونایی از ۵۰۰ به ۸۰ فوتی شده و تعداد افراد مبتلا به کرونا روند نزولی پیداکرده و در نتیجه بعد از گذشت یک ماه و نیم از اعمال محدودیت‌ها تمام شهرهای قرمز به نارنجی تبدیل و پس از مدتی در کشور مناطق کم خطر روند افزایشی به خود بگیرد.

کاهش تعداد افراد مبتلا به کرونا در کنار روند نزولی فوتی های ناشی از کووید ۱۹ سبب شد تا اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کشور کاهش و به‌نوعی عادی‌انگاری شرایط در کشور بیش از بیش نمایان و بر نگرانی‌های کادر درمانی در کشور افزوده شود.

به گفته معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۸۱ درصد رسیده و این آمار و روند طبق گفته‌های ایرج حریرچی بسیار نگران‌کننده و شکننده است.

حریرچی می‌گوید کاهش رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در کشور منجر به کاهش تعداد شهرهای کم خطر از ۳۰۰‌ شهر به ۲۳۴ و افزایش شهرهای نارنجی از ۱۸ به ۳۶ و شهرهای زرد از ۱۳۰‌ به ۱۷۸ رسیده و این امر نشان می‌دهد تعداد شهرهای نارنجی ما ۳۵ درصد رشد داشته است و تعداد شهرهای آبی ما نیز در کشور ۲۰ درصد کاهش پیداکرده است.

به همین منظور و بر اساس مصوبه کمیته امنیتی – انتظامی وزارت کشور از شنبه ۱۸ بهمن تردد و ورود خودروهای غیربومی به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ممنوع و خودروها در صورت ورود ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از شنبه تردد خودروهای غیربومی در سطح گیلان ممنوع و در صورت مشاهده تمامی خودروهای با پلاک غیر گیلان جریمه می‌شوند.

امیر طالبی معتقد است عدم ورود خودروهای غیربومی و مسافر به گیلان در تعطیلات پیش رو به کنترل کووید ۱۹ کمک کرده و به این دلیل برای جلوگیری از شیوع کرونا ورود خودرو‌های غیربومی به استان به شدت کنترل می شود و رانندگانی که به مصوبه  کمیته امنیتی – انتظامی توجه نکنند جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads