کد خبر: 209433 - تاریخ: شنبه، 6 فوریه 2021 - 09:13

به وقت سلامت ؛

تاثیر رژیم غذایی دوران کودکی بر طول عمر افراد

مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد مصرف زیاد چربی و قند در دوره کودکی می تواند منجر به تغییر میکروبیوم های روده در طول عمر شود، حتی اگر فرد در آینده تغذیه سالم تری داشته باشد.

به گزارش خوبان، مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که در موش‌های بالغ دارای رژیم غذایی ناسالم در دوره خردسالی، کاهش قابل توجهی در کل تعداد و تنوع باکتری‌های روده وجود دارد.

«تئودور گارلند»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما موش‌ها را مورد مطالعه قرار دادیم، اما تأثیر ناشی از آن معادل با داشتن رژیم غذایی غربی و سرشار از چربی و قند در دوران کودکی بود و میکروبیوم روده آنها تا شش سال پس از سن بلوغ هنوز تحت تأثیر این رژیم دوره کودکی است.»

میکروبیوم ها به تمام باکتری‌ها و همچنین قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌هایی گفته می‌شود که در داخل و درون یک انسان یا حیوان زندگی می‌کنند. بیشتر این میکروارگانیسم ها در روده‌ها یافت می‌شوند و بیشتر آنها مفید هستند، باعث تحریک سیستم ایمنی بدن، تجزیه غذا و کمک به سنتز ویتامین‌های اصلی می‌شوند.

در یک بدن سالم، بین ارگانیزم‌های بیماری زا و ارگانیزم‌های مفید تعادل وجود دارد. با این حال، اگر این تعادل، از طریق استفاده از آنتی بیوتیک، بیماری یا رژیم غذایی ناسالم، به هم بخورد، بدن می‌تواند مستعد ابتلاء به بیماری شود.

محققان معتقدند رژیم غذایی غربی در ابتدای عمر دارای تأثیرات بلندمدتی بر میکروبیوم های روده است.

انتهای پیام/۰۳۶۹

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads