کد خبر: 209315 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 فوریه 2021 - 08:52

افتتاح بیش از هزار میلیارد ریال پروژه حوزه ارتباطات در گیلان/۱۹۵؛ سامانه گزارش‌های مردمی وزارت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان از بهره‌برداری بیش از ۱۰۰ پروژه ارتباطی به ارزش ۱۸۷۰ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: ۵۰۳ میلیارد ریال توسط بخش دولتی و ۱۳۶۷ میلیارد ریال هم توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خوبان، فرزاد توکلی در نشست با خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های قابل بهره‌برداری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ایام دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات پروژه‌های در دو بخش «زیرساخت» و «دسترسی» قرار می‌گیرند، حوزه زیرساخت ارتباط بین استان‌ها را فراهم می‌کند و حوزه دسترسی مربوط به ارتباط بین مردم با شبکه است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: در بخش توسعه ظرفیت شبکه دیتای استان به ۴۳۰ گیگا بیت بر ثانیه با حجم سرمایه گذاری ۴۳۸ میلیارد ریال ارتقا یافته است که اعتبار آن از محل منابع دولتی فراهم شده است.

 

توکلی گفت: حوزه دسترسی هم به دو بخش ثابت و سیار تقسیم می‌شود که در این حوزه ارتقای ۶ سایت تلفن همراه به نسل سه و چهار و راه اندازی ۶۸ سایت جدید با ظرفیت سه و چهار با حجم سرمایه گذاری ۷۶۹ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی را داریم.

 

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از پروژه‌های بخش دولتی مربوط به توسعه زیرساخت‌های شبکه دیتا در استان بوده و بخشی نیز مربوط به توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه در روستاهای کمتر توسعه یافته و پروژه‌های بخش خصوصی به طور عمده مربوط به توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه در در مناطق روستایی و کم برخوردار است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان بیان کرد: امروز برای راه اندازی هر سایت جدید ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ارتقای هر سایت هم به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

توکلی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، تمام تلاش خود را به کار گرفته و در حال حاضر ۷۰ درصد روستاها تحت پوشش اپراتورهای قرار دارد، گفت: یکی دیگر از پروژه‌های افتتاحی استان در ایام دهه مبارک فجر افزایش پوشش تلفن همراه در ۲۶ روستا با اعتبار ۶۵ میلیارد ریالی است.

 

وی اضافه کرد: توسعه استان باید به سمت ارتقای شبکه زیرساخت مدرن نظیر فیبرنوری برود که نویز و فاصله بر آن تاثیری ندراد، شرکت مخابرات در راستای توسعه شبکه فیبر و کافوی نوری، شبکه دیتا و FTTH  با حجم سرمایه گذاری ۵۹۸ میلیارد ریال اقداماتی را ارائه کرده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خاطرنشان کرد: مجموعا تعداد بالغ بر ۱۰۰ پروژه با اعتبار ۱۸۷۰ میلیارد ریال در ایام دهه فجر در گیلان به بهره برداری می‌رسد که ۵۰۳ میلیارد ریال آن توسط بخش دولتی و ۱۳۶۷ میلیارد ریال هم توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

 

توکلی سامانه ۱۹۵ را پلی ارتباطی بین مردم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: مردم می‌توانند با تماس با شماره ۱۹۵ یا سامانه https://۱۹۵.cra.ir/ درخواست، شکایت، انتقاد و پیشنهاد در خصوص خدمات ارائه شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ثبت کرده و پس از بررسی موضوع از سوی کارشناسان نتیجه اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads