کد خبر: 209309 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 فوریه 2021 - 08:21

پایانه ریلی آستارا تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود

معاون بازرگانی و بهره‌برداری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح پایانه ریلی آستارا در مرز جمهوری آذربایجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

به گزارش خوبان، مرتضی جعفری در بازدید از پایانه ریلی آستارا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ هزار تن کالا از طریق این پایانه صادر، وارد یا ترانزیت شده و بعد از تکمیل پایانه، میزان صادرات از آن به یک میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی گفت: راه اندازی امکانات تقویت ایمنی و امنیت خط آهن آستارا – آستارا در خاک ایران از جمله نصب دوربین های مداربسته و ساخت دیواره بتنی در محدوده پایانه و خط ریلی در دستور کار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

وی از مسئولان آستارا خواست، پیگیری برداشت شن و ماسه از رودخانه مرزی آستاراچای برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه راه آهن این شهرستان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

فرماندار آستارا هم در این بازدید بیان کرد: پایانه ریلی این شهرستان باید با در نظر گرفتن منافع ملی آن، به زودی تکمیل شود و بعد از تکمیل، زمینه اشتغال بیشتر جوانان منطقه فراهم خواهد شد.

عباس صابر افزود: استقرار شرکت انبارهای عمومی، گمرک و نیروهای مرزبانی در پایانه ریلی ضروری است و انتظار داریم شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ایجاد حفاظت فیزیکی در محدوده خط ریلی آستارا را در دستور کار خود قرار دهد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads